Söker AW fan i Skåne (höör) som valt att ha sina barn hemma

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Sprallan
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 16 dec 2009, 21:39

Söker AW fan i Skåne (höör) som valt att ha sina barn hemma

Inlägg av Sprallan »

Hej! Har lyckan att få vara hemma med mina barn, dotter på 3 och son på 7 mån. Njuter av varje dag och är så glad för att vi valt bort dagis! Min dotter är en hemmafis precis som sin mamma. Vi är i skogen, på lekan, handlar , städar och gör allt det som hör ett hemmaliv till men ibland önskar jag att vi haft sällskap av någon likasinnad. Jag är ingen fan av öppen förskola med30 ungar som rusar rundor så det blir det inte. Har dessutom fullt upp i vardagen. Min dotter uppskattar nu andra barn mycket men alla andra är på dagis trots syskon. Finns det någon som vi som inte klagar på barnens dåliga sömn och hur jobbigt det är med det oc det utan bara njuter och har det såfantastiskt roligt ihop med sina barn varje dag?
MVH Sprallan

Stolt mamma till dotter född 091023 och son född 120303
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Söker AW fan i Skåne (höör) som valt att ha sina barn he

Inlägg av blivandemamma »

Hej Sprallan!

Jag har desvärre flyttat från Höör (3 år sen) men bor utanför Kristianstad.

Men roligt att höra fler som är hemma "häromkring" och som mår bra av det! Min 5-åring går på förskola 3 dagar i veckan. Min (snart) 4-åring går när det behagar honom (i snitt kanske en dag i veckan) och 1-åringen är hemma. Aldrig varit på öppna förskolan :mrgreen: är av samma åsikt som du där. Umgås hellre med människor som VI tycker om här hemma, oavsett ålder. Det ger mer än att släppa lös en flock ungar (som ofta är för små för att ens leka med varandra...)

Träffade lite olika föräldrar när jag bodde i Höör (ett par år) men tyckte att de flesta som var hemma med sina barn var det för att de var arbetslösa inte för att de aktivt valt att ha barnen hemma. Då är det svårt att mötas... inte riktigt samma värderingar...

Ville bara skriva några rader och säga hej, kände ju att det kunde varit jag som skrev de där raderna för inte allt för längesen!

Kram och lycka till! :heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Sprallan
Inlägg: 20
Blev medlem: ons 16 dec 2009, 21:39

Re: Söker AW fan i Skåne (höör) som valt att ha sina barn he

Inlägg av Sprallan »

Hej!

Tack för ditt svar. Vad synd att du inte bor här längre, hade varit skoj att träffa någon som tänker på samma sätt som vi. Jag är dock i dina trakter ganska ofta, har min bästa vän i Sätaröd och syskon i Kristianstad och Åhus. Inte för att det kan bli något regelbundet datande :D med de avstånden men om du har lust och tid så hade det varit skoj att ses en gång.

Håller helt med dig om hur det är här i Höör, jag upplever också att ingen har tagit ett aktivt val. De som är hemma är tvingade till det tyvärr.

Men så skönt att bara höra att det finns andra "vettiga" :) människor i närheten! Själv blir man ju lite udda för sina val, eftersom att normen hos många är att skicka iväg sina ungar så fort det finns möjlighet. Träffade en mamma senast igår som frågade hur jag orkade ha mina barn hemma? Själv sprang hon i skyttetrafik till dagis. Ja tänk vad olika man kan tänka.

Tack tack och kram
MVH Sprallan

Stolt mamma till dotter född 091023 och son född 120303
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"