Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av Rosine »

Vi har installerat ett "pottljus" i barnens sovrum så storebror kan kissa där på natten. Men lampan som vi har tycker jag är för ljus. Har ni tipps på en lampa som ger mycket svag ljus?Den ska egentligen inte stråla utan bara visa var pottan står.
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av Tetz »

Vi har haft nattlampan SPÖKA från IKEA till båda våra ungar. Den är jättebra och ger lagom med ledljus :D Den röda lampan spökar nästan på riktigt 8) då den byter färg, men det går att "låsa" den till att bara lysa i en färg.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90150976/
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Re: Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av Rosine »

Tack, Tetz! Jag har sett denna lampa på nätet och trodde att den bjuder på för mycket underhållning och att sonen kanske inte vill släcka den efter pottbesöket. Använder era barn den bara för pottbesök? Och var har ni lampan? Om jag förstått rätt så måste barnet röra vid själva lampan så den tänds och släcks, eller?
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av Tetz »

Min stora tjej har ännu blöja på natten, men när det är dags för nattpotta så har jag tänkt låta SPÖKA vara tänd hela natten. Dock tänkte jag låta den stå en bit från sängen, gärna lite avskärmad så den inte stör.

Om ni vill ha en lampa som barnet kan tända och släcka själv utan att det blir alltför kul :wink: så är nog den här hjärtformade lampan bra. Både den och SPÖKA ger ett rött sken som är mjukt och som man inte vaknar till för mycket av.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20199311/
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av TorsMamma »

jag har alltid haft en svag lampa tänd i hallen utanför rummet och sen haft dörren på glänt. Så löser vi det hela hos oss. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Re: Svag "pottljus" till barnens sovrum?

Inlägg av Rosine »

Att låta en lampa tänd utanför rummet har vi också funderat på, men lillasystern behöver fortfarande sova i kolsvart rum. Och det förbrukar ju dessutom ganske mycket energi. Så kanske blir det den hjäratformade lampan.
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"