och jag

hängiven sen många år, typ 6, men har hormonproblem sen jag opererade bort min sköldkörtel för 2 år sen och tvingas äta kemiskt framställt levaxin och det gör att min kropp lägger av, helt och hållet.
Äter rätt rent och enkelt, helst bara rakt upp och ner om ni förstår. En köttfärsbiff t.ex steks direkt ur paketet och kryddas lite i stekpannan.
Sen några veckor prenumererar jag på lchf-kassens recept, jag kan handla min egen matkasse efter deras lista eftersom dom inte levererar hit ännu. Det har satt lite fart på både insperationen och kroppen, kul är det.
Just nu äter jag mjölkprodukter men likt Miar så mår jag bäst utan, snart snart snart ska jag ta bort. Det jag lärt mig genom åren är att vi är ALLA olika, biokemiskt, och kan inte rakt av äta samma saker. Men grunden, ARTEGEN FÖDA, är densamma för oss alla. Sen får vi lära känna våra kroppar så gott vi kan och det är inte det enklaste för vi är verkligen inte vana vid det.
Kokosfett köper jag oftast på hälsokosten, jag köper det billigaste ekologiska som går att hitta, typ 90 kronor kilot tror jag. Jag äter minst 50 gram till frukost, blandat med mina 4 ägg.
Just nu "fettar" jag upp mig lite extra med raps olja i snappsglas 2 ggr per dag, det kan jag inte hålla på med så länge till eftersom det är för mycket omega 6 i rapsen.
Kul med en tråd.
/Kristina