Omlottbody tips

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Eriks mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 10:07

Omlottbody tips

Inlägg av Eriks mamma »

Hej!
Det är kanske inget större problem att hålla på att trixa med vanliga bodysar förutom när blöjan läckt lite upp på ryggen o man ska få av den utan att allt kladd hamnar i håret på det lilla knyttet :wink: men VARFÖR finns det inte omlottbodysar i större storlekar? :? Efter storlek 68 finns inget....

Enl vissa så drar dom av bodysen neråt när nån större olycka hänt men det känns väl inte SÅÅÅ mycket lättare :?:
Enl andra så vill inte dagisarna ha bodysar överhuvudtaget eftersom dom då får svårare att kolla blöjorna....

Men jag som går hemma skulle jättegärna vilja ha bodysar i större storlekar :D
så var får jag tag på sådana :?:
Måste jag sy själv eller :?:
Idagsläget så bor min son i sina olika pyjamasar o det går oxå bra men ändå.....
[/i]mamma till Erik född fre (!) 13/6 -08
och Per född 2/6 -11[/i]
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Tetz »

Hejsan hoppsan! :D

:D "name it" har bodysar upp till storlek 98. Har för mig att jag sett stora bodysar på Cubus också, men hittar inte några på deras webb :-k

Vilken storlek är du ute efter :?:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Omlottbody tips

Inlägg av videunge »

Hej :D

om man söker på omlottbody så hittar jag några träffar som ialla fall har strl 74/80. som sagt vad vill du ha för storlek?

Annars kan man sy själv, ja. :wink: Jag har mönster tror jag. Kan titta om du är intresserad.

Men om det läcker tänker jag, vad har ni för blöjor? Mina har i princip aldrig läckt där bak på så stora barn. :-k Om man inte försöker köra byxblöjor förståss. de läcker i princip alltid... #-o

Om olyckan är framme har jag gjort så att jag rullar in kletet i fliken som man skall ha under grenen innan jag tar av. det fungerar rätt bra.

Lycka till :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Eriks mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 10:07

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Eriks mamma »

Tetz skrev:Hejsan hoppsan! :D

:D "name it" har bodysar upp till storlek 98. Har för mig att jag sett stora bodysar på Cubus också, men hittar inte några på deras webb :-k

Vilken storlek är du ute efter :?:


Alla st över 74 är intressant :D
Vilka är det som säljer "name it" :?:
[/i]mamma till Erik född fre (!) 13/6 -08
och Per född 2/6 -11[/i]
Eriks mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 10:07

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Eriks mamma »

videunge skrev:Hej :D

om man söker på omlottbody så hittar jag några träffar som ialla fall har strl 74/80. som sagt vad vill du ha för storlek?

Annars kan man sy själv, ja. :wink: Jag har mönster tror jag. Kan titta om du är intresserad.

Men om det läcker tänker jag, vad har ni för blöjor? Mina har i princip aldrig läckt där bak på så stora barn. :-k Om man inte försöker köra byxblöjor förståss. de läcker i princip alltid... #-o

Om olyckan är framme har jag gjort så att jag rullar in kletet i fliken som man skall ha under grenen innan jag tar av. det fungerar rätt bra.

Lycka till :D
Tar tacksamt emot mönster o du kan få en liten peng oxå om du vill :)
Jag har oxå rullat ihop o dragit över men d e just d att d e ju SÅ mycket lättare med en omlott 8)
Testar byxblöja nu o den verkar funka mycke bättre :wink: men men vi får väl se :)
[/i]mamma till Erik född fre (!) 13/6 -08
och Per född 2/6 -11[/i]
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Omlottbody tips

Inlägg av videunge »

Testar byxblöja nu o den verkar funka mycke bättre :wink:
:lol: :lol: :lol: ja det är helt enkelt olika :wink: Men poängen är att det är jätteolika vilka blöjor som läcker på vilket barn. Jag har två helt olika märken på mina barn. Det ena fungerade på den ena och inte alls på den andra... :roll:

jag skall kolla mönster. MEN vilken storlek?

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Tetz »

Name it är ett eget märke med egna butiker :D Har även webbshop, kolla in http://www.nameit.se

Bodysar upp till storlek 86 borde inte vara något problem att hitta i vanliga affärer. Lindex och Kappahl har massor av såna :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Eriks mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 10:07

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Eriks mamma »

Tetz@ Vanliga bodys finns på dom flesta ställen men omlott finns oftast bara i dom minsta storlekarna sällan större än 62 :(

Videunge@ Storlekar från 74 o uppåt skulle vara intressant :)

Kram :santa:
[/i]mamma till Erik född fre (!) 13/6 -08
och Per född 2/6 -11[/i]
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Tetz »

Eriks mamma skrev:Tetz@ Vanliga bodys finns på dom flesta ställen men omlott finns oftast bara i dom minsta storlekarna sällan större än 62 :(
:oops: Missade visst att det skulle vara OMLOTTbodys :lol:

Happy hunting! :D :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Omlottbody tips

Inlägg av videunge »

http://www.pingpongbarnklader.se/maerke ... klaeder-5/ Hr 74/80 i alla fall.

Jag har mönster på omlottbody upp till 92

kram :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Eriks mamma
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 28 maj 2009, 10:07

Re: Omlottbody tips

Inlägg av Eriks mamma »

Tetz@ Tack för att försökte hjälpa till iaf :wink:

Videunge@ Gudomligt :P Vi kanske kan höras via min mail johanna.genberg@gmail.com :)
[/i]mamma till Erik född fre (!) 13/6 -08
och Per född 2/6 -11[/i]
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"