kur fråga sovhjälp

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
sovhjälp
Inlägg: 59
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 12:08

kur fråga sovhjälp

Inlägg av sovhjälp »

Hej... idag har varit en mycket bättre dag :)

Tänkte bara fråga vad ni tycker om att kura min 2 åring nu samtidigt som Francis. Jag vill att de ska börja sova i samma rum. Just nu sover en av oss med min stora son på golvet i en madrass i hans rum då Francis sovit så dåligt tidigare och vi turades om att vila ut då Marlon bara vaknade en gång oftast.
Sen sover den andre på soffan då vi kurar Fracis.

Med min stora son så sitter vi i rummet med honom tills han somnar och det tar allt från 10-60 min( även när han sover lunch på helgen) och sen vaknar han en gång för välling. Han får även en välling när han går och lägger sig och sen när han vaknar. Vi vill få bort vällingen samt hans uppvak. Som ni ser har jag inte sovit på snart 3 år.
Planen är att pappa kurar min stora son och jag fortsätter med plutten :)

Tycker ni det är bättre att vänta tills Francis är färdig kurad?
21 maj 2011. Kurdatum 21 nov
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: kur fråga sovhjälp

Inlägg av miar70 »

Hej sovhjälp och välkommen in till äldrebarn :D

Visst kan ni kura samtidigt, det är något ni själva måste fundera över hur det passar er och hur ni fixar det rent praktiskt. Det bästa är kanske att kura dem i olika rum för att sedan flytta ihop dem när åtminstone de första kurnätterna är genomförda.

Man kurar ett äldre barn i princip på samma sätt som ett yngre, förutom buff och solfjäder på en så stor kille som Marlon. Och inga nattamål, såklart utan nu ska han lära sig somna själv och sova gott natten lång :sleep: .

:idea: Läs gärna på lite mer här på äldrebarn-sidan för inspiration, kolla in de klistrade trådarna här ovanför också. Och så hör du av dig med eventuella funderingar!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "