Kura en på 13,5 månad, dagvilan i säng eller vagn?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Kura en på 13,5 månad, dagvilan i säng eller vagn?

Inlägg av miar70 »

Hej VTJ :D

Vet du, jag tror inte alls du har svårt att ta in det du läser - din läsförståelse är helt säkert precis lika bra som nån annans. MEN, för ett litet men måste jag klämma in här :wink: , jag tror det är så att du inte har tagit kuren till dig, till ditt hjärta.

Det viktigaste - även om det ÄR viktigt att vara påläst - är inte att läsa och följa instruktionerna som när man ska baka en kaka utan att man på allvar känner att man är trygg i det man gör. Du vet - nån som bakar en kaka av kärlek gör det mycket bättre än den som bakar den utan. Lite tarvlig liknelse, men du förstår nog hur jag menar 8) .

Sofias mamma har länkat tråden om attityden, jag tycker den är så bra och säger så mycket om just det här att ta till sig kuren i hjärtat och inte bara i hjärnan.

Jag tror din dotter är förvirrad, hon får inte riktigt nöjaktiga svar på sina frågor och då blir frågorna ännu fler och större. Så länge du själv inte känner dig helt trygg med det du gör kommer inte hon heller att bli det. Det är svårt, omöjligt, att förmedla lugn och trygghet om man känner oro och tvivel.

Hur du ska gå vidare nu kan inte jag säga. Hon behöver sin sömn, det har du alldeles rätt i. Men hon behöver också din trygga ledning, och den måste du själv hitta. Inte bara i praktiken, för jag tror du kan kuren på det sättet. Nu gäller det att du känner att det är er kur, att det är du som styr kajutan och tar ledningen och det på ett tryggt sätt. Som AW brukar säga: bättre att göra fel med rätt attityd än att göra rätt med tvekan!

Kram Mia

Därför kan man också få lite olika svar av olika mammor härinne, beroende på hur vi tagit till oss kuren.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "