Recept på kvällsvälling, tack.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
aifoses87
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 13 sep 2011, 20:47

Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av aifoses87 »

Hej
Nu är de så att jag har en son på två år som fortfarande vill fortsätta med välling. Han blir väldigt arg och ledsen om han inte får sin flaska på kvällen då han ska sova och vill absolut inte sitta vid matbordet för att äta gröt till exempel innan han ska i säng, utan de ska vara välling.

Men då är de det att den vällingen som finns för 24 månaders innehåller både banan och äpple. Vilket gör att min son blir hyperaktiv och fortsätter vara vaken 2-3 timmar fast han var trött innan han fick den.

Så jag skulle gärna vilja ha nå recept för kvällsvälling som han blir mätt av. Blir han inte mätt så somnar han inte (jag lovar). Helst inget socker ska vara med eftersom jag gissar att de kommer göra han pigg också.

Hoppas på hjälp! Tack.
Mvh Sofia
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av Sofies mor »

Hej!
Min treåring äter fortfarande 1-årsvällingen, just för att jag inte vill ha frukt- eller yoghurtsmak och allt vad det nu är på den för äldre barn.

Vill du göra egen välling vet jag att det finns recept här på forumet. Testa att söka på bovetevälling så ska det nog dyka upp!

//Sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
aifoses87
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 13 sep 2011, 20:47

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av aifoses87 »

Blir din son mätt på den då eller får du ge flera flaskor?
Tack :)
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av Sofies mor »

Vi har vällingen ganska tätt inpå kvällsmaten, knappt två timmar mellan. Jag brukar göra 1,5 dl, det är inte alltid hon dricker upp. Sen sover hon gott hela natten, så jag antar att hon är mätt.

Men, som sagt, sök på bovetevälling annars!!
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag vill poängtera att det är maten över dagen man får i sig som räknas. Vällingen som "kvällsslurk" är just det, en kvällsslurk. Ingen måltid. Man måste se till att ge ordentligt med mat på dagen, så blir vällingen bara en sängfösare. :wink: 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av inger »

I den här tråden finns ett bra recept på bovetevälling och många bra tankar och tips om mat för familjen.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Recept på kvällsvälling, tack.

Inlägg av inger »

Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"