Hej mina barn,
varmt välkommen hit till forumet! Det verkar som att det går bra för er =D>

! Fortsätt i samma stil!
Vet du - de tidiga morgnarna , och vargtimmen (4-6) med för den delen,
är trixiga att få bukt med. Men den glada nyheten är att det går

. Som du skriver så sätts dock attityden på prov, så här gäller det att kavla upp ärmarna och ligga i och visa vad som gäller :thumbsup: .
Vid uppvak under dessa timmar - avvakta och se hur det utvecklar sig. Kommer det frågor så ges en sk pangramsa, dvs den vanliga påminnelseramsan, fast ENDAST x 4. Det ska låta glatt och upplysande och kortfattat. Sedan lämnar man barnet ifred. För att visa att man finns kvar därute och att "bössan är laddad"

så ger man stöd i form av antingen husljud (micron, hårtork, vattenkokare, dammsugare, knarrig trapp - det körde jag med

, prassliga påsar...you name it). Arbeta på i lugn takt (inte forcerat och oroligt utan mer som att du faktiskt håller på med sysslor som måste göras) och lyssna på hur frågorna klingar av och så småningom avtar.
Ett annat stöd är klassisk musik på HÖG volym utanför barnets dörr.
Man får hålla på ngr nätter/morgnar...men till slut så nöjer de sig med att ligga och babbla (och då kan dom ju få vara) och ännu mer till slut så sover de över den där passagen :thumbsup: Men inte misströsta och tro att det inte går. Jag fick hålla på ca 2 v med själva vargtimmen och ytterligare ngn v efter det med den tidiga morgontimmen när jag kurade min yngsta.
Att gå in och solfjädra el buffa eller ge sig in i en ramsningskommunikation vid de här tiderna leder ofta bara till att det blir underhållning av det hela, och risken att man stör är större än att man "hjälper"
Här står lite mer om tidiga morgnar och olika strategier, samt om ngr andra "klassiska" områden där det kan uppstå lite fnurror:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=20621
Kika gärna in!
Och ha det så gott och fortsätt i samma fina anda =D>
/Sanna