Har min femåring magkatarr! :(

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
stinsen
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 15 jun 2007, 19:59

Har min femåring magkatarr! :(

Inlägg av stinsen »

Nu vänder jag mig till er!!! Ni har hjälpa mig många gånger efter jag fått barn. så tacksam att ni finns!!

Det är så att min son som är 5 år har haft kräkningar. 3 gånger har det hänt under ett halvår. Resten av familjen har inte blivit smittad och ingen magsjuka på förskolan. Så vi tror inte att det varit magsjuka.

1 ex.
I fredags när vi kom hem från förskolan var han väldigt slö och bara låg, inte likt honom då han brukar vara glad och sprallig. Han sa att han hade ont i magen. Efter ett tag bajsade han. Då blev det lite bättre men fortfarande seg. Bajset såg lite grått ut. Efter nån timme började han spy. En rejäl spya.

Efter det kom det ingen mer spya. Så här har det varit 2 gånger förut.

Vad kan det vara?
Jag ringde till vårdcentralen som sa att det kan vara magkatarr. Hon tyckte att vi skulle återkomma om han skulle få besvär igen. MAGKATARR! Min lilla son! nämen.

Vet ni vad det kan vara ? Kan det vara MAgkatarr?
Tycker inte vi stressar så mycket. Men det gör vi säkert.... FIck en rejäl tankeställare!!

Ibland kan jag uppleva att sonen är stressad.... hur ska jag hjälpa honom att komma ner i varv?

Han går på förskolan 8 -14. Ska jag dra ner på dem tiderna?

Någon som varit med om detta förut?

KRAM PÅ ER!
Mamma till två söner 051229 och 090411
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Har min femåring magkatarr! :(

Inlägg av inger »

Inga råd men jag reagerade ofta fysiskt på psykisk press när jag var liten.
Vad som stressar och inte kan vara svårt att veta. Vistelsetiden på förskolan är ju mindre än vad många barn har, men jag var själv stressad över att vara i lekskolan 3 timmar om dagen, många komponenter spelar in. Jag kräktes och fick ont i magen ibland.
Kost är viktigt. Dra ner på socker vitt mjöl och mjölkprodukter.
Investera gärna i böcker som Friskare barn av Peter Wilhemson och Råsmart familj av Ulrika Hoffer.
Lugn och ro i vardagen och skratta mycket är också bra mediciner.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"