Nu flyttar lillis inn till brorsan!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
AMAMA

Nu flyttar lillis inn till brorsan!

Inlägg av AMAMA »

:D Hei !

Nå har vi hoppet i det - i kveld sover lillesøster og storebror for første gang på samme rom. (Pappa er skeptisk.) Storebror har vært forberedt og han har fundert over hvordan man gjør med en lillesøster :heart: å passe på osv... Likevel... han kjørte i gang i kveld... Skrik og hyl og hopp og syng og spark i døren der jeg satt vakt og litt av hvert. Tok nesten en time og det avgjørende var en "alvorlig" prat utenfor døren om at visst ikke han kan dette, så må vi nok flytte ut lillesøster. Det er jo dumt og han vil det ikke. Det skulle være mest bråk første dagen, sa han... Deretter var det mest synging, om enn noe høyere enn "avtalt" + litt spark i veggen.

Gjerne noen råd på veien - far er så skeptisk at jeg behøver litt attitydepep fra annet hold :wink:
Har lest noen tråder om emnet, men noen er ikke tilgjengelige for tiden også. Jeg hååper at ikke lillesøster våkner i vargtimen i natt [-o<

:heart: :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Re: Nu flyttar lillis inn till brorsan!

Inlägg av blivandemamma »

Hej på er!

Hur har det gått?

Kram,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
AMAMA

Re: Nu flyttar lillis inn till brorsan!

Inlägg av AMAMA »

Hei! :D

Hva skal jeg si. Andre kvelden var det også litt strul. Lillesøster var plutselig overtrøtt etter å ha skippet den siste luren sin. Tok en stund før hun sovnet, og storebror hadde halloi også. Men jeg var alene hjemme med dem, og attityden satt! Til slutt ramset storebror lillesøster og de sovnet begge (etter sikkert 50 min..) I går sov lillesøster når Isak kom, han la seg uten problem !! Det er helt selvsagt at de sover sammen, og det er så fint å komme inn til de om morgenen

Vi legger dem begge kl 19, men lillesøster litt før storebror. Dette er fordi jeg veldig ofte er alene med dem, og da er det lettest slik, føler jeg nå. Det beste er jo selvsagt at hun også har sovnet når storebror kommer, så jeg får kanskje være konsekvent med at hun får litt tid på seg dersom hun ikke sovner med en gang? Vi og storebror har myye skratt til godnatt med lillesøster før vi legger henne, og så buser og skratter vi med storebror før han blir lagt etterpå.

Tredje natta sov lillesøster godt da Isak kom I seng, og han sovnet veldig fort han også uten å bry henne. Lillesøster har gnydd litt om natta, men ikke noe som verken i vi eller storebror har behøvd gjøre noe med (han har sovet godt). I dag våknet han av lillesøster 6.45, men han fortalt historier til henne frem til klokka ringte, så det gikk jo kjempefint!

I kveld våknet lillesøster da Isak kom inn. I skrivende stund synger de begge to. Håper han ikke stormer ut, men jeg sitter her utenfor beredt... Ganske praktisk med kontor utenfor barnerommet :wink:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"