Men så igår så började jag ana oråd. Min sambo fick gå in och vända honom kl 5 eftersom han storgrät, och då låg han helt upp och ner i sängen, på rygg. Hur han nu lyckats med det
Inatt så var han VAKEN i 2 timmar!
Nu är jag livrädd för att jag har medverkat till ngn slags ny rolig grej som går ut på att han ropar och jag svarar gnm att gå in och vända. Till saken hör oxå att han är mitt uppe i en gigantisk tandsprickning, det kommer flera st på samma ggn, så jag tror det gör att han sover oroligt/ytligt och dessutom snurrar! Idag så tog det 45 min innan han somnade in på lunchen - det har ALDRIG hänt
Känns som att det är på väg att spåra? Fr om i natt tänker jag sluta gå in till honom när han gråter för att han hamnat på rygg el vad det nu må handla om. Jag tänker enbart ramsa utanför dörren! Känns som att det är enda sättet att få honom att lära sig att somna om på ett tryggt sätt, även om han ligger på rygg. Solfjäder är uteslutet, han blir så förbannad när man kör med det. Vi har även upplevt att han verkar tycka att ramsan är enbart jobbigt oxå ibland eftersom allt han vill är att få vara i fred och sova. Sanningen är att vi har knappt ramsat honom NÅT förutom vid nedläggning eftersom han sovit som en stock för det mesta samt visat att han kan klara av att somna om själv utan att vi far dit och bryr oss.
Nu märker jag hur jag säger emot mig själv här...
Grejen är ju den att han kommer ju protestera å det grövsta och skrika upp sig och gå an, vilket kommer kännas skitjobbigt - som att gå tillbaka på natt 1 på kuren... Men jag har väl inget annat val nu?
Jag blir lite lur på oxå ifall vi kanske ska korta ner hans sömn på dagtid oxå, läste här att vid 7 mån ska de sova 14,5 tim/dygn och han har ju sovit 15 tim/dygn fram tills igår då jag kortade hans 45 min kl 16 till 20 min. Nu ser sovschemat ut som följer:
19.15-07.15
9.30-10.15
12.00-13.30
16.00-16.20
Ska tillägga att vi ändrade fm-luren för 3 dagar sen oxå, förut fick han gå och sova kl 09.15, men nu har vi skjutit fram den så att han går och sover först 9.30 eftersom det passar bättre med lämning på fsk av de äldre barnen.
Alla erfarenheter och tips mottages högts tacksamt!
Mvh Sanna