När kan man börja kuren? Mathias född 19.11.2010

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Olga, Mathias

När kan man börja kuren? Mathias född 19.11.2010

Inlägg av Olga, Mathias »

Jag vill först tacka Anna för hennes underbara bok, sidorna om uppfostran och barnutveckling blir allt nyttigare för mig med varje följande barn, Anna skriver så träffande! Tusen tack för Din fantastiska bok!
Jag börjar mentalt förbereda mig på att genomgå en sovkur med min tredje pojke född 19.11.2010. Jag har ett par frågor om kuren:
- Från vilken ålder kan man börja "sova hela natten" kuren? (Ni skriver alltid om barn från 4 månader).
- Vilka är fördelarna med att lära barnet sova på magen under kuren? Är detta nödvändigt om barnet aldrig förut har sovit på magen?
Tackar på förhand för svar!
Olga Hagelstam
chokladkaninen

Re: När kan man börja kuren? Mathias född 19.11.2010

Inlägg av chokladkaninen »

Hej Olga,

välkommen hit och grattis till lillkillen! :D
Det är rätt uppfattat att SHN-kuren är till barn som är 4 mån eller äldre. Men även mindre barn kan man hjälpa att få ordning på tillvaron, och tillräckligt med sömn, meddelst Annas Standardmodell, som hon beskriver i Barnaboken. Den kan du få hjälp med inne på forumet Späda och Små, så öppna en tråd där! :thumbsup:

Här är en sammanfattning av grunderna för Standardmodellen - som man alltså kan tillämpa från födseln redan.
:idea: http://www.annawahlgren.com/phpBB3/viewtopic.php?t=8887
:idea: http://www.annawahlgren.com/phpBB3/viewtopic.php?t=9790

Lycka till! :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Olga, Mathias

Inlägg av Olga, Mathias »

Hej Chokladkaninen!

Tack oerhört mycket för Ditt snabba svar! Jag läste noga länkarna Du gav mig och hittade svar på mina frågor. (Dumt av mig att inte märka det speciella forumet för yngre barn!). Anna skriver väldigt utförligt och klartänkt. Nu skall jag samla inre krafter för att vara konsekvent och bestämd med vår Mathias.
Tack än en gång - det är en stor sak för mig att finna likasinnande och att få goda råd.

Olga
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

:heart: :D :thumbsup:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"