21-07.15 nat utan matt sen tre dar
07.30 frukost bara bröst
9.30-12 sova uta i vagn
12 bröst + påfyllning semp
14-16 sova ute i vagn
16 bröst + påfyllning semp
18-19 sova på mage i spjälsängen
19 bröst + påfyllning semp
20.30 nattslurk bara semp
21 natt
Han är numera en utmärkt sovare och somnar snabbt med någon eller några ramsor bara. Sista två dagarna har han dock vaknat efter 45 minuter på förmiddagen, som alltid varit han bästa lur. Jag misstänker att han kanske inte är helt mätt, eller vad tror ni? Idag var han ofantligt svårsövd igen nämligen, somnade inte trots att jag gick till affären vilket är en låång promenad, jag bor på landet. Tog en hel timme att somna om!
Jag är enormt angelägen att upprätthålla amningen och skulle vilja lösa det här genom att ge honom en påfyllning före förmiddagsluren, från bröstet då alltså eftersom de då hunnit fylla på sig igen. Jag är själv inte frisk i en ände och det är därför det känns så viktigt att fortsätta amma så länge det bara går, då amningen skyddar mot sjukdomar. Det är ju 4,5 timme mellan frukost och lunch och ofta blir det tom lite längre då han gärna utnyttjar marginalkvarten bakåt på morgonen och framåt på lunch.
Är det så illa att lösa det på det här sättet eller tycker ni att jag bör ge honom semp även på morgonen så att hela målet ryms inom en timme?