Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av Tetz »

Hejsan :D

Är det någon som testat andningslarmet Snuza Go :?: Det är ett superliten trådlös historia som man fäster i blöjan (direkt mot huden). Till spjälsängen ska vi använda larmet med sensorplattor, men jag funderar på att ha Snuza i vagnen när man är ute och går etc. Det känner av barnets rörelser oavsett om saker runt omkring rör sig.

Men kan det verkligen vara bekvämt att ha på sig för en liten bebis? Nån som har testat?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Re: Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av Bellan »

Hej!
Vi använde ett liknande larm Respisens ditto. Det funkade jätte bra när vår dotter var liten och hon sov på rygg eller sida. Det satt fast bra och funkade precis som det skulle. När jag bytte blöja på henne på natten satte jag fast larmet i min bh istället för att stänga av det, eftersom det gav ifrån sig ett pip då man stängde av och satte på det. När hon blev lite större, kring 4-5 månader, började hon röra sig så mycket att hon sparkade av sig larmet med knäna och sen blev det "ett märke på huden" när hon sovit på magen (när hon kunde vända sig själv till mage men inte tillbaka på rygg). Det som var bra var att man kunde har det med överallt! Hon kunde ha det i bilstolen, i sängen och i vagnen eller på filten ute.
Hoppas jag kunde hjälpa till lite :D
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag kan inte det du beskriver men Resispence har jag haft en del att göra med.

Många har stora problem att fästa dem så de inte glappar och börjar larma. Barnet kan INTE sova på mage och det går INTE att fästa på ryggen.

Jag rekommenderar fortfarande babysense eller Nanny larmen då de är de som är störst erfarenhet och minst fellarmningar på.
:D

(hänger i många larmtrådar även på andra forum)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Bellan
Inlägg: 537
Blev medlem: mån 20 dec 2010, 19:57

Re: Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av Bellan »

Precis som TorsMamma skriver kunde vi inte använda Respisens när bebisen började sova på mage. NU har vi Babysense II och det funkar jätte bra. Köpte det på blocket av några som hade problem med att de glömde stänga av det när de tog upp bebisen på natten och bytte blöja :shock: ... ingen kurbebis med andra ord :wink: Vi har båda plattorna i sängen, men som jag förstår kan man använda en i vagnen och en i sängen när de är små och inte utnyttjar hela sängen ;)
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av Tetz »

Tack för svar!! :D

Så bebis kan inte sova på mage med larmet... Då faller det ju helt bort. Ska dock kolla så det även gäller just Snuza Go. Tyckte i och för sig att det såg lite "kupat" ut och då kanske det blir knas att ha det på ryggen. Det låter helt rimligt.

Tar även med mig info om vilka larm som felat minst :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Någon som testat Snuza Go andningslarm?

Inlägg av Tetz »

Tack för svar!! :D

Så bebis kan inte sova på mage med larmet... Då faller det ju helt bort. Ska dock kolla så det även gäller just Snuza Go. Tyckte i och för sig att det såg lite "kupat" ut och då kanske det blir knas att ha det på ryggen. Det låter helt rimligt.

Tar även med mig info om vilka larm som felat minst :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"