Ja, nog bäst att någon kunnig ser på detta :-k
Men jag kan innan det svaret kanske ge förslag på hur jag ser det om det kan hjälpa.
Jag tänker att detta är ett nytt sätt att sova på.. vilket kan ge upphov till fler och nya frågor eftersom något nytt händer så måste han ju försäkra sig om att det är ok att somna så här också. Och då tänker jag att det är viktigt att man svarar honom så tydligt som möjligt för att få honom införstådd med hur ni gör nu och ska göra framöver. Kanske man kan göra på ett annat sätt men jag hade gjort en riktig kur från början. Men mer kunniga personer kanske har ett bättre mer effektivt tipps?
Som sagt.. att gå in är krisverktyg.. så om han skriker och är arg får han lov att va arg. Jag har aldrig gått in efter andra dygnet fast älsklingen har varit rosen rasande.... jag har ramsat HÖGT och TYDLIGT ända från magen tills han lyssnar. Men givetvis ska man gå in om han är ledsen.
Har läst om och erfarat själv. Min lilla frankie blev väldigt sur när man slutade buffa och va på väg att ge solfjädern eftersom han då förstod att jag va på väg att gå ut utan att buffa honom till sömns. Viktigt säger AW att få dom ur denna villfarelse att dom ska vagnas eller buffas till sömns... det är bara för att lugna...man behöver inte ens buffa tills dom är tysta, men lugn ska han väl va.
Schemat borde också någon annan uttala sig om men jag vill ändå ge det ett försök av egen erfarenhet av alla timmars läsande och min nyligen kurade son.
Enligt AW ska 7 månaders bebisar sova ca 14 1/2 timmar per dygn eller börja göra det iaf. Vid 6 månader ska dom sova 15h så man börjar väl liksom dra ner vid sju månader någon gång. Dom sover i intervaller om 5min, 20min, 45min och
1 1/2h. Dagslurarna bör vara uppdelade i 3 fortfarande som jag har förstått det.
Jag lägger in mitt eget schema här så får du se
07:00 vakna frukost(i form av gröt och ersättning)
08:45-09:30 Sova morgon 45 min
10:30 lunch (mat + efterrätt med tillägg av ersättning)
12:00.13:30 sova 1 1/2h
14:00 Mellis (gröt + frukt)
15:45-16:30 Sova 45 min
17:00 Middag (mat + efterrätt med tillägg av ersättning)
18:00 kvällstoalett ombyte till pyjamas o en massa skratt...
18:40 havrevälling följs av skrattet till Gonattet
19:00-07:00 Sova natten
På morgonen ger jag inte 1 1/2 timma som du gjort eftersom han kanske inte är lika trött här efter natten.
långluren kommer på lunch.
Vi har precis dragit ner på eftermiddagsluren till 20 min eftersom älsklingen snart är 8 månader.
Hoppas du får sova i natt och att det här hjälper dig tills imorgon
Glöm inte attityden av självklarhet!
Det här går galant och hela familjen kommer snart få uppleva sin fulla njutning
Lita på er lilla goding, dom kan mer än man vågar tro