En akut fråga!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
M&Ms mamma

En akut fråga!

Inlägg av M&Ms mamma »

Hej!

Hoppas det finns någon vänlig själ som kikar in här nu på juldagen och kan hjälpa mej:

Melker har fått feber. Hur gör vi nu? Han äter riktigt dåligt och är trött, trött. Ska vi försöka följa schemat eller ska han få sova fritt som han vill?

Hur gör vi inatt?

Tack på förhand!
:heart: Stora M (27.6 2009) sover hela nätter
:heart: Lilla M (26.7 2010) kurstart 23.11 2010
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: En akut fråga!

Inlägg av TorsMamma »

Hej, det beror helt och hållet på er och hur sjuk barnet är. När min son var sjuk som liten gav jag marginalkvartarna på alla lurar (ger 30 min mer sömn/lur) och lade 30 min tidigare på kvällen så länge han hade feber. Detta stör inte schemat nämnvärt.

Jag tycker om ni känner er oroliga och kommer springa in vid minsta pip att ni avbryter kuren och duttar med det sjuka tills det är över, om ni inte är oroliga så kan man fortsätta, men man får ha lite snällare handlag. Typ verktyga en aning mer om det behövs. Ge alvedon eller Ipren om det behövs. (ger jag bara vid mycket hög feber och då kurar man inte tycker jag)

Annars kan man gå in när barnet sovit i 10 min för att känna på pannan och så vidare om det inte är så farligt. glöm inte mycket vätska på dagen.

Så avbryter ni kuren tar ni bara upp den sen igen (ni kan hålla schemat ändå tycker jaj) och börja om på nytt beroende på vart ni befinner er.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Anna09

Re: En akut fråga!

Inlägg av Anna09 »

Hej!

Mycket bra svar från TorsMamma. =D>

Dock tycker jag att vi håller oss i din "ordinarie" tråd för att det skall bli lättare för oss att hjälpa dig. Jag låser denna och så fortsätter vi i din "riktiga" tråd.

Ses där! :)
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"