Problem med nya inlägg/dina inlägg/ obesvarade ämnen

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
allakantralla
Inlägg: 144
Blev medlem: ons 25 mar 2009, 14:54

Problem med nya inlägg/dina inlägg/ obesvarade ämnen

Inlägg av allakantralla »

Varje gång de senaste dagarna när jag tryckt detta får jag följande felmeddelande:

SQL Error : 145 Table './annawahlgren_com/phpbb_search_results' is marked as crashed and should be repaired

Först trodde jag det var fel på min dators filer, men icke sa nicke. Någon annan som har detta problem, och är det något ni kan fixa?
Milo, född 20/1 2009 i vecka 37 - ögonblicklig och berusande kärlek!
Fanny, född 12/6 1996 - djupaste och allvarligaste kärleken tog tid på sig.
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Det är samma för mig och det har hänt förut, fast det var länge sen vad jag kan minnas. Det är nog Annas son som brukar ta itu med det, tror jag. Eller hur var det där?

SQL är det programspråk som sköter databasen, dvs all samlad info som finns i forumet. Felmeddelandet indikerar att det är någon fil som blivit fel av någon anledning. Min första tanke är att det kan ha att göra med att mängden info har ökat fort de senaste dagarna med alla nya användare, men jag vet inte.
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag felanmälde det hela i söndags.

Hos mig är det nu fixat och borde därför vara ok hos er med nu. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
allakantralla
Inlägg: 144
Blev medlem: ons 25 mar 2009, 14:54

Inlägg av allakantralla »

Tackar!

Nnu fungerar det igen!
Milo, född 20/1 2009 i vecka 37 - ögonblicklig och berusande kärlek!
Fanny, född 12/6 1996 - djupaste och allvarligaste kärleken tog tid på sig.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Detta fel är återigen felanmält. Det händer lite då och då. :oops: :roll:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"