babysens 6

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

babysens 6

Inlägg av aka »

Hej,
Vi har ett andningslarm Babysens 6. Sedan starten har vi haft problem med att batterierna tar slut för fort. På Andningslarm.se menar de att 1 mån är normal livslängd för batterier när larmet används endast natt. Jag är tveksam...

Hur ofta byter ni batterier på era larm?
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej, OJ :shock: Jag hade ett Nanny 2 och där höll batterierna hela året som vi hade det tror jag, eller så bytte vi typ en gång.

Har ditt larm andra funktioner än bara plattor? Typ barnvakt eller så?
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Nu har jag kollat. JO, så fort man har "trådlösa" delar så drar det MASSOR med ström. Det är därför jag inte personligen rekommenderar larm som dessa, mer ström=mer strålning i min värld. :cry:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Inlägg av aka »

Hej,
Babysens 6 har inbyggd funktion av babyvakt, men den kan man slå av och då fungerar det som ett vanligt andningslarm. I manualen står det att batterier ska vara enda energikällan om man inte använder babyvaktfunktionen, då ska sladden kopplas in. Vi har inte använt vakten sen vi satte in de senaste batterierna som då bara räckte en månad.

Vi vill reklamera larment, men andningslarm.se hävdar att batterilängden är normal jämfört med 'annan elektronisk utrustning'. Det är bara inte den uppfattning jag fått från andra larmanvändare.

Jaja, vet inte om jag orkar ta strid om detta, tösen är 7 mån, så vi ska väl inte använda larmet så länge till...suck. :(
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Inlägg av Acnaib »

Hej. Nu har ju vi ett babysens II eller vad den nu heter. Vi har haft det sen Freja var 5 månader och hon blir snart 2 år. Det har blivit använt dag som natt och hela tiden sen det köptes (dock bytte larmet barn nu i maj. :wink: Vi har bytt batterier en gång sen det köptes!

Jag hade tagit strid! Men om du inte orkar så kanske uppladdningsbara batterier skulle kunna vara ett alternativ?

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Acnaib
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1237
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 12:40

Inlägg av Acnaib »

Hej igen!

Du kan ju maila tillverkarna och fråga vad som är normal "batteriåtgång"
info@babysense.se

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Inlägg av aka »

Hej,
Ja det var en bra ide att mejla dem, nu har jag gjort det! Kanske kan de tala om varför babysense 6 skulle ha så kort batteritid. Fortsättning följer...
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Re: babysens 6

Inlägg av aka »

Hej!
Måste bara säga att jag haft långa maildiskussiner med både andningslarm.se samt babysense.se. Ingen av dem tycker att batteritiden på en månad är något att hissa upp sig över. Att batteritiden på Babysense II är så lång, är snarare en bonus, och Babysene 6 är mer normal. Dessutom kan dessa produkter inte alls jämföras :shock: Detta borde jag som konsument förstå. Jag borde dessutom ha sökt specifik information angående batteritiden innan jag köpte larmet, eftersom denna nu var så viktig för mig.

Allt som allt är jag mycket besviken på deras spydiga bemötande, oförstående mottagande av kritik, och deras orimliga krav på mina tekniska kunskaper som konsumet. :evil:
Jag rekomenderar INTE Babysense 6, håll er till tvåan istället!
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"