Hyperemesis Gravidarum

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

:lol:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
emu
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 14 okt 2010, 11:19
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av emu »

Det finns ju en risk att även om ni har kommit överens på telefon nu om en massa så blir det inte så när det väl är dags, har du tillräckligt stöd från maken nu för att inte bli överkörd? Ibland är det förstås nödvändigt att ändra planer men jag har ibland fått intrycket att personal gärna bara kör sina rutiner och inte är så öppna för annat.
Nelly f. 28 maj 2011
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Manfred10 »

Jag tyckte att det var rätt skönt att vara uppkopplad! :wink: Då hade jag stenkoll på när nästa värk var i antågande och kunde börja andas i rätt tid. :D

Jag kände mig heller inte begränsad utan var uppe och stod mycket. Men i badet blir det ju värre, men då slipper man ju i alla fall. ;-)

Har du varit i kontakt med Södra BB? De ska tydligen vara extra speciialiserade på just naturliga födslar! Min syster fick sitt första barn där och var överväldigad! Kan vara svårt att komma in där har jag hört eftersom det är så poppis, men det kan det väl å andra sidan vara överallt där i Stockholm. :wink:

kram!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

emu skrev:Det finns ju en risk att även om ni har kommit överens på telefon nu om en massa så blir det inte så när det väl är dags,
Nu utlovades inte särskilt mkt utan de mer beklagade att de inte tänker ändra sig... :lol: :( :lol:
emu skrev: har du tillräckligt stöd från maken nu för att inte bli överkörd?
Absolut men han har en tendens att tappa talförmågan när det väl beger sig. Han blir så orolig för mig att han bara blir förstenad...Jag hoppas han kan ta denna gg bättre. Han sitter och pluggar sin fusklapp varje kväll så det i sig borde iaf ge bättre förutsättningar. :D :heart:
Manfred10 skrev:Har du varit i kontakt med Södra BB?
Jepp! Det var intagningsstopp där. Fast när jag hörde lite närmare med SÖS personalen sa det att Södra i princip har samma rutiner så...inte så stor skillnad föreligger. :roll:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Manfred10 »

[quote=Luvisen"]Jepp! Det var intagningsstopp där. Fast när jag hörde lite närmare med SÖS personalen sa det att Södra i princip har samma rutiner så...inte så stor skillnad föreligger.
[/quote]

Ok. :roll: Anna Wilsby omnämner Södra BB i sin profylaxbok av samma anledning som jag skrev ovan, men är det stopp är det väl stopp.........

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

Var hos bm idag. Huvudet är inte helt fixerat men nästan! Det gjorde mig glad. Då kanske vår Ärta behagar komma snaaaaart! [-o< [-o<
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av TorsMamma »

=D> :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Sarisparis »

Det närmar sig!!! [-o< =D> :D

:heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

I går fixade Bebispojken en bm-undersökning. Han klämde så fint på stora magen som han sett att bm gör. Sen tittade han betryggande på mig och sa : så där. Så! :lol:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av blivandemamma »

Hej Luvisen!

Nu är det nära! Jag tittar in här var och varannan dag för att se vad du kan tänkas ha uppdaterat.

Gick du över förra gången eller hur var det nu? :-k

Snart har du tagit dig igenom en hel graviditet. Och med dina bekymmer är det bannemej starkt jobbat.

Kram och lycka till!
:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

Tack för fina ord, rara!

Ja, nu e det bra nära! :D

Förra gg gick jag övertiden med två veckor så vi får se hur det blir nu. Jag räknar med en extra vecka för att inte hamna i totalfrustration. :lol: Jag måste dock säga att jag ändå känner mig hysat bra. Det är när Ärtan växer lite som det blir väldigt jobbigt och illamåendet ökar så just denna vecka är det ganska trevligt. Jag försöker uppskatta tjockmagen för nu är det ju sista gg som jag ser ut och känner mig så här. Inte att förglömma. Det är trots allt fantastiskt att man kan bära ett liv och att bebisen mår så bra trots mina egna krämpor.

Det gäller att se det fina. Bebisen borrar som sjutton med huvudet så jag måste springa och kissa ideligen så jag är lite beredd på att det kan bli nedslag närsom också. :wink:

Kram!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

Förresten, ska jag säga ngt speciellt till blivande storebror och iså fall vad? Eller säger jag ngt när det väl är dags att åka? Typ bara, nu måste mamma till sjukhuset för att få hjälp att få ut bebisen...ssnaaaart tebax. :D eller? :-k
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av blivandemamma »

Åh, låt oss hoppas att du slipper två veckors övertid. Jag tyckte det var helt okej. Men så har jag ju inte just dina bekymmer vid graviditet (och bebisen lägger ju på sig rätt mycket just när det blir övertid).

Jag har inte planerat sånt :shock: vad man skall säga alltså. Arvid var 19 månader när Ebbe kom och vi åkte allihop till sjukhuset där farmor mötte upp och tog Arvid. Då pussade jag bara honom och sa att vi ses snart! Som när man bara skall vara borta en stund, vilken som helst.

Med Alfred var ju de andra lite större så då hade jag berättat innan att när bebisen kommer åker jag till sjukhuset och kommer hem sen med bebisen. Så när vi åkte in kl 05 på morgonen så åkte vi bara :shock: mormor var där när de vaknade och berättade.

Tror man ska ta det naturligt! Är det naturligt för dig att berätta och prata mycket om det nu innan så gör det! Annars bara pussa hej som vilken gång som helst! Snart ses vi igen! Så får den som tar hand om storebror när du föder barn, fundera lite hur man kan välkomna bebisen hemma. Storebrorsorna fick köra och köpa present till bebisen. Och väntade och funderade :heart:

Kram
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Hyperemesis Gravidarum

Inlägg av Luvisen »

Ja, men det låter ju bra! Att hålla det hela som vanligt, alltså. :D
För mig känns det bäst om det inte blir en jättestor grej av det. Mor- och svarföräldrar försöker hela tiden hinta om att det kommer en konkurrent snart och att Bebispojken ska bli storebror men jag har stoppat alla sådana förläsningar. Jag tycker inte om det. :evil:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"