Om att uppskatta tillvaron

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Om att uppskatta tillvaron

Inlägg av chokladkaninen »

Mamma Chokladkanin har PMS och är stingslig.
Pappa Chokladkanin har ryggskott och öppnar munnen enbart för att komma med kritik.
Vi grälar.
Barnen tiger och lider (Lillebror) respektive försöker medla eller avväpna oss med glada tillrop (Storasyster).
Påsen med äpplena som vi har köpt på torget går sönder så det rullar äpplen över hela gårdsplanen.

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Men... sedan kommer vi på att om Storasyster bär sin cykelhjälm upp-och-nedvänd i båda händerna så blir den som en skål som man kan bära äpplen i. Och Lillebror hjälper till att bära en gurka.
Vi möter en liten tant som vänligt kommenterar barnens logistiska insats, och Storasyster pratar en lång stund med henne.
Tanten lämnar oss med några nostalgiska ord om att det är den bästa tiden i livet, när barnen är små.

Och det har hon ju rätt i. :oops: Om bara alla hjälps åt. :-({|=

Nu ska vi koka äppelmos och baka äppelkaka. :heart: Och äta gurka, förstås!
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Inlägg av Sarisparis »

Jag är säker pâ att äppelkakan blev smaskens, trots, eller tack vare, säkerligen mânga kockar! :wink:

Vilken turtant ni stötte pâ :D Ibland behöver man nâgon som lite diskret öppnar ögonen pâ en, sâ att man inser vilken rikedom man gâr och vandrar i varje dag, ryggont/pms eller ej... :heart:

Hoppas nu bara att pappa chokladkanin fâr ordning pâ sin rygg och att mamma chokladkanin hittar nâgot lämpligt mot sin pms. Jag var själv pâ väg att slänga in en pmstrâd, men sâ hittade jag denna som gav mycket inspiration:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... hlight=pms

Kram!
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ja ibland behövs det verkligen andra för att man ska se vad man har framför ögonen :!: Mysig liten berättelse! Hoppas ni mår bättre fysiskt också snart... :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Tack, vad ni är snälla! :heart: Äppelkakan blev till allmän belåtenhet. 8)

Pappa Chokladkanin har varit hos en kiropraktor idag och blivit tillknäckt på alla möjliga sätt. Förhoppningsvis är det början på slutet för ryggskottet. :D Och Sarisparis - jag har förstås läst PMS-tråden flera gånger, men jag tror nog att jag ska börja skriva i den också. För om jag lyckas prova mig fram till nåt som hjälper för mig är det ju lika bra att jag rapporterar om det för andra PMS-monster. :wink: Ska vi göra gemensam sak?
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"