att göra med två små i malmö när regnet öser ner

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

eefwah skrev: och på tal om bibliotek så minns jag ditt bibliotek med värme i hjärtat, en viss lena som bibliotekaríe som hade hemliga rum med kittyböcker till mig, fast det var strängeligen förbjudet. en sån som lena vill man vara liksom. :-({|= (om hon är bekant får du gärna vidarebefordra beundrandet.)
:shock: Liten värld hördu! Lena är sorgligen tvångspensionerad sedan något drygt år tillbaka, men vi hejjar på henne i privat kapacitet då och då, kär vän som hon blev (är). Och möjligen att hon haft en viss del i att jag valt att omskola mig till... bibliotekarie :wink: Ska absolut framföra hälsningar! Då lär hon bli så glad, så glad :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

Ewa skrev:
eefwah skrev: och på tal om bibliotek så minns jag ditt bibliotek med värme i hjärtat, en viss lena som bibliotekaríe som hade hemliga rum med kittyböcker till mig, fast det var strängeligen förbjudet. en sån som lena vill man vara liksom. :-({|= (om hon är bekant får du gärna vidarebefordra beundrandet.)
:shock: Liten värld hördu! Lena är sorgligen tvångspensionerad sedan något drygt år tillbaka, men vi hejjar på henne i privat kapacitet då och då, kär vän som hon blev (är). Och möjligen att hon haft en viss del i att jag valt att omskola mig till... bibliotekarie :wink: Ska absolut framföra hälsningar! Då lär hon bli så glad, så glad :D
å så roligt. jamen hälsa verkligen så hjärtligt från ewa i skomakargården i magnarp. jag vet ju inte om hon kommer ihåg mig men kanske, kanske. då, för trettiotalet år sen :shock: höll biblioteket till i en källare i ett hyreshus och de hemliga, förbjudna och mycket dåååliga böckerna hade hon gömt i personalens fikarum, i köksskåpen. hängde där en hel del :roll: :D .

och lycka till med nya jobbet då. du kommer säkerligen att bli minst lika framstående som lena. det har jag läst här, se :heart: .
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

Ewa skrev:
eefwah skrev: och på tal om bibliotek så minns jag ditt bibliotek med värme i hjärtat, en viss lena som bibliotekaríe som hade hemliga rum med kittyböcker till mig, fast det var strängeligen förbjudet. en sån som lena vill man vara liksom. :-({|= (om hon är bekant får du gärna vidarebefordra beundrandet.)
:shock: Liten värld hördu! Lena är sorgligen tvångspensionerad sedan något drygt år tillbaka, men vi hejjar på henne i privat kapacitet då och då, kär vän som hon blev (är). Och möjligen att hon haft en viss del i att jag valt att omskola mig till... bibliotekarie :wink: Ska absolut framföra hälsningar! Då lär hon bli så glad, så glad :D
å så roligt. jamen hälsa verkligen så hjärtligt från ewa i skomakargården i magnarp. jag vet ju inte om hon kommer ihåg mig men kanske, kanske. då, för trettiotalet år sen :shock: höll biblioteket till i en källare i ett hyreshus och de hemliga, förbjudna och mycket dåååliga böckerna hade hon gömt i personalens fikarum, i köksskåpen. hängde där en hel del :roll: :D . hälsa henne, att jag blev svensklärare ändå, min litterära smak till trots :^o .

och lycka till med nya jobbet då. du kommer säkerligen att bli minst lika framstående som lena. det har jag läst här, se :heart: .
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
lillhjärtats mamma
Inlägg: 20
Blev medlem: mån 11 okt 2010, 11:24

babyrytmik eller öppen förskola?

Inlägg av lillhjärtats mamma »

hej!

kan inget om malmö, men kyrkorna brukar ha babyrytmik och öppet förskola grupper, olika dagar i veckan för att täcka upp behov hos många. kanske något att kolla upp?

allt gott!
Lillhjärtat, född i kärlek och glädje, september 2010
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

tack för ditt tips lillhjärtats mamma!

nu är jag inte en av de betalade till kyrkans aktiviteter och därför, och givetvis även av andra lite mer grundläggande anledningar, känns det alltid fel för mig att använda mig av deras tjänster men nån annan kanske kan ha användning av ditt tips.

:heart:

för den intresserade kan jag ju berätta att det går fantastiskt bra att vara ute hela dagarna även om det småregnar lite. vi har en toppenvagn som är lätt att köra och som har gott om plats att bädda ner lite halvblöta ungar i efter vattenpölsplask. för det är ofta det vi gör när det regnar - vi plaskar i alla tänkbara vattenpölar och blir dyngsura, kalla och geggiga så när vi väl kommer in igen efter ett par timmars lattjande är det skit samma hur liten lägenheten är. det är nästan bara mysigt. och tiden går foooort i stan. varför oroar man sig, nånsin?
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

Åh Eetwah!

Vart geggar ni ngnstans? Jag vill också gegga med mina små! Här är det ju bara gatsten överallt... :(
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

typ eva menar jag ju... :oops:
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

hehe, är du allvarlig nu nimrah? om var vi geggar alltså.

tja, vi bor vid värnhem, så vår sedvanliga promenad går längs kungsallén. vi geggar i rörsjöparken ibland, på kungsgatans båda lekplatser ibland, ibland på lugnets lekplats. vi har också utmärkta tillfällen till gegg på andra hållet, i bejers park och i nyupptäckta ellstorpsparken som dessutom har en suverän backe att springa upp- och nerför och som jag ser fram emot inför vinterns pulkaövningar.

tja, för att inte nämna pildammsparken och folkets park då.
UTMÄRKTA geggplatser allihop! :D

du, jag räknar forfarande med att komma till kompassens öppna förskola; vi har en inbjudan ju, men än så länge har vi faktiskt njutit av att bara vara utomhus. vi får väl se hur vintern blir 8) .

:heart:
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Nimrah
Inlägg: 636
Blev medlem: mån 26 maj 2008, 20:49
Ort: Uppsala/Malmö

Inlägg av Nimrah »

:D Ja jag menade faktiskt allvar. Pildammsparken tycker jag mycket om och innan min lilla skrutta kom gick jag dit ofta. Vi bor på Möllan. Nu har jag dock blivit lite skraj tyvärr. Vill inte springa på ngn galen man i buskarna. Om man ändå visste att han hade ett vanligt jobb att gå till typ 9-17 så att man kunde gå ut i lugn och ro. Jag bor ju liksom mitt i skottlinjen :( . Men du. Har du varit på rörelselekplatsen? Fantastisk! Man kan hoppa studsmatta utomhus!
bäbis Y 080106 1:a kurdag 22 maj 2008
bäbis S 100717 Standardmodellerad
eefwah
Inlägg: 179
Blev medlem: ons 11 jun 2008, 15:55
Ort: malmö

Inlägg av eefwah »

nimrah! nej, vi har inte varit på rörelselekplatesen. ännu.

jag har satt upp en karta över alla malmös temalekplatser och tänkt att beta av dem en efter en, när vi behöver nya intryck. den låter enormt kul. min stora tjej äääälskar studsmattor.

när galningen är fast kanske vi kan göra sällskap nån dag? vi är ju jämt ute och drar runt och lär fortsätta med det åtminstone i nåt år framöver. och om du är hemma med dina, vilket jag antar att du är eftersom den yngsta är liten än, så kunde vi ju träffas och se vad som händer. våra äldsta är ju nästan jämngamla och det dräller ju inte av treåringar som inte går på dagis liksom :shock: .

:heart:
mamma till flicka, född 0712, pojke, född 090410 och lillebror, född 120322.
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"