Litet skräp på väg.... igen.....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fd Medlem

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av Fd Medlem »

Välkommen Linus! Underbart Susan! Många kramar och vi ser fram emot dina små kåserier om livet med barnen!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av miar70 »

Linus är ju jättefint :D Härligt att höra att ni mår fint hela, stora familjen! Underbart!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av Sarisparis »

Emil, Sigge, Mika och Linus, vilket gäng! :heart: Grattis igen till stora familjen och tack för förlossningsberättelsen!
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av helamig »

Tack snälla Susan för ditt fina svar :heart: Så spännande att höra om ert liv tillsammans. Det låter som en riktig guldgosse ni fått :D Skönt att ni kan ligga och slumra tillsammans :heart:
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av Sussi »

Härligt att läsa om hur Linus kom till er! Fyra barn, Susan, häftigt va ;)

Jag önskar er alla ett gott slut och ett Gott Nytt År.
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av SusanD »

Här ligger snön meterdjup och det är så vackert så man kan knappt tro att det är sant. Barnen är ute och leker i snön och har kul som aldrig förr. Till och med Mika har upptäckt hur kul det är med snö, för att inte tala om att åka Bobby-car på den snöiga vägen eller ta en tur i pulkan som någon av bröderna eller pappa drar.

Det är ett nyår med massor av snö och några kallgrader ute, precis som det ska vara. Vi är hemma och firar med vår lilla familj. Idag fick grabbarna för första gången en skål med "lördagsgodis". De har ju ätit någon klubba tidigare och lite choklad men intresset för övrig godis har varit ganska svalt vilket vi varit mkt tacksamma för. Nu fick de äta vad de ville och jag kan ju avslöja att Emil åt en klubba och två chokladbitar sen var han nöjd. Sigge åt en klubba och några godisbitar innan han var nöjd. Mika missade hela tillställningen för vi passade på när hon sov middag. Inget godis förrän man är tre år gammal kör vi på och hitintills så verkar det fungera bra.

Linus, allmänt kallad Limpan, har slagit rekord i natt och sovit sju timmar! Jajemen, han slocknade efter nattmålet klockan halv ett och så väckte vi honom halv åtta i morse. Morgonpigg kan man ju inte beskylla honom för att vara, det tog en god stund innan han piggade på sig så mycket att han orkade äta frukosttuttmjölk. Sötnos, det är vad han är.

Det gäller att gosa lite med honom när han äter för annars somnar han och jag med, speciellt om jag ligger ner och ammar. Det är ju rena sömnfällan men väldigt bekvämt för alla inblandade.
Två omgångar med Nan 1 har han ätit idag, det slank nog ner närmare 100 ml andra gången innan han slocknade. På dagarna sover han väldigt gott men nu har han börjat vilja vara vaken lite för länge så då får man vagna så fint så att han får lite hjälp att somna. Emil är den bästa vagnaren men Mika är inte långt efter även om hon knappt når upp till vagnens handtag. När Linus väl har somnat så sover han tills man väcker honom och det får man ju göra på dagarna för annars blir det ingen mat alls är jag rädd.
Men nu börjar han äta ordentligt för det kommer till och med upp en del vilket tyder på att det är fullproppat i lilla magen.

Nu är våra småttingar lagda för natten, att fira nyår är inget för dem, åtminstone inte klockan tolv på natten. De har ju haft nyårsfest mitt på dagen istället och fått bestämma kvällsmat även om åsikterna gick isär. Sigge vill alltid ha pannkakor och Emil vill alltid ha korvstroganoff medans Mika äter allt som ställs framför henne. Emil gick segrande ur striden så det blev korvstroganoff till middag.

Snart ska Linus väckas för lite kvällsmat men han får sova lite till för Pappan och jag har precis ätit gratinerad hummer till förrätt och nu väntar det en god huvudrätt med hemmalagad bea-sås. Jag kan avslöja att jag sitter i soffan och blir uppassad med god mat som Pappan lagar, han är den bästa kocken som dessutom bakar underbara bröd. Mm, jag har det bra, klagar inte, njuter bara.

Från oss uppe på Åsen i Skåne önskar vi er alla ett riktigt gott nytt år!

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av inger »

Jag tittade bara in här och vill bara säga grattis. :D :heart:
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
anna
Inlägg: 4520
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av anna »

:D Vilken fin förlossningshistoria, så vackert och mysigt du alltid beskriver allting!

Stort grattis till stora familjen!! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
kattklo

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av kattklo »

Varmaste grattis till tillskottet!
Linus, den lycklige!
Många kramar från kattan. :D
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av helamig »

Vem kom egentligen närmast i att gissa rätt på Linus ankomst mm. Jag själv är ganska stolt att jag gissade rätt på att det skulle bli en pojke :D
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Litet skräp på väg.... igen.....

Inlägg av miniz »

Grattis SusanD och resten av ligan! :heart:

Linus är jättefint. Linus är säkert jättefin han med.

Det där med att du aldri trodde du skulle fà en son som heter Linus förstàr jag tillfullo.
Jag fick ju en pojke som heter Victor. Det trodde jag aldrig. Nàgon gàng (i början, trött efter förlossning och ammningsdimma... :oops: :lol: ) visste jag inte om han het Gustav, Ludvig eller Victor. (Varken Gustav eller Ludvig var pà namnlistan. Jaja, nu vet jag ju vad han heter.)

Vad skönt att det gick sà bra och att han hade vett att stanna rätt väg helt till slutet!
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"