Torkar man för att hon ska se något eller för att inflammationen ska gå över fortare
Ögoninflammation
Ögoninflammation
Lillan har åkt på en massiv ögoninflammation. Vi torkar med koksaltlösning och spritar händerna, men det känns som vi hela tiden ligger steget efter. Det är mycket klet i ögon redan någon minut efter att vi torkat. Behöver jag säga att hon inte är speciellt förtjust i att bli torkad i ögonen...?
Torkar man för att hon ska se något eller för att inflammationen ska gå över fortare
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Det finns receptfri salva att köpa på apoteket om ni vill behandla, det går över av sig självt för många men med behandling går det lite fortare.
Det är ju ganska smittsamt så det är bra att ni spritar tycker jag.
Tror inte det läker forare för att ni tvättar men lättare att titta blir det ju onekerligen.
Det är ju ganska smittsamt så det är bra att ni spritar tycker jag.
Tror inte det läker forare för att ni tvättar men lättare att titta blir det ju onekerligen.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Jag hörde mig för på Apoteket och de hade en salva som var klassad som naturläkemedel och fick inte användas på barn under tolv. Den hette Noviform, och när jag googlade lite så märkte jag att många barnläkare rekommenderar den även till pyttisar. Så jag ska ringa BVC på måndag och lyssna lite.
Ewa - Tack för tips! Ska man bara badda med dem eller rengöra med dem?
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Jag brukar göra både ock. Badda och även dränka in kompresser för att rengöra med.Tetz skrev:Jag hörde mig för på Apoteket och de hade en salva som var klassad som naturläkemedel och fick inte användas på barn under tolv. Den hette Noviform, och när jag googlade lite så märkte jag att många barnläkare rekommenderar den även till pyttisar. Så jag ska ringa BVC på måndag och lyssna lite.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
Kalaskakan
Hej Tetz, hur har det gått?
Klimp drogs med bad-ass ögoninflamationer läääänge när han gick på dagis. Vi hade nästan klippkort på VC pga dem och det som till slut fick dem att läka ut once and for all var en odling där rät antibiotika skrevs ut, i form av ögondroppar.
Vi smittade nämligen varandra han och jag hela tiden så var jätte noga med din egen handhygien, bara att tänka på menar jag.
Vi baddade till max med allt möjligt men det som bet var rätt medicin.
Håller tummarna för att det ger med sig snart!
Klimp drogs med bad-ass ögoninflamationer läääänge när han gick på dagis. Vi hade nästan klippkort på VC pga dem och det som till slut fick dem att läka ut once and for all var en odling där rät antibiotika skrevs ut, i form av ögondroppar.
Vi smittade nämligen varandra han och jag hela tiden så var jätte noga med din egen handhygien, bara att tänka på menar jag.
Vi baddade till max med allt möjligt men det som bet var rätt medicin.
Håller tummarna för att det ger med sig snart!
Hej Kalaskakan!
Jo, det går sådär... Jag blev helt däckad i feber igår så det har inte inhandlats något kamomillte ännu
Svullnaden har lagt sig (häromdagen såg det ut som om hon hade golfbollar innanför ögonlocken
), men varet fortsätter. Nu ser hon riktigt röd ut runt ögonen, nästan som sår och hon är jätteledsen när vi torkar
Jag vill gärna tro på kroppens egna läkförmåga och undvika antibiotika så långt det går, men det börjar kännas lite hopplöst. I morgon köper vi teet och ringer doktorn på tisdag om det inte lättar.
Handspriten går varm och *peppar peppar* har jag inte känt av nåt i ögonen.
Svullnaden har lagt sig (häromdagen såg det ut som om hon hade golfbollar innanför ögonlocken
Jag vill gärna tro på kroppens egna läkförmåga och undvika antibiotika så långt det går, men det börjar kännas lite hopplöst. I morgon köper vi teet och ringer doktorn på tisdag om det inte lättar.
Handspriten går varm och *peppar peppar* har jag inte känt av nåt i ögonen.
Idag gick vi till läkaren och det visade sig att lillan har öroninflammation. Ögoninflammationen börjar läka ut, så den gör vi inget åt och vi har inte behövt torka sedan imorse. Men för örat får hon sin första Kåvepenin-kur
Men inte så mycket att göra. Skönt att det snart är över 
Tack tack
Kåvepeninet kickade in rätt fort så nu är vår glada och busig unge tillbaka! Hon babblar och stojjar som vanligt, så nu är det bara de ömma som ska friska på sig och få lite ork
Det är så skönt att ha en säker sovare som trots ont i öron, var i ögon och dåligt humör håller sin 11,5-timmarsnatt. Inte ett pip, bara
Lovely!
Kåvepeninet kickade in rätt fort så nu är vår glada och busig unge tillbaka! Hon babblar och stojjar som vanligt, så nu är det bara de ömma som ska friska på sig och få lite ork
Det är så skönt att ha en säker sovare som trots ont i öron, var i ögon och dåligt humör håller sin 11,5-timmarsnatt. Inte ett pip, bara