Till sist så skriver jag hit och frågar (torpan, du behöver icke rusa in och svara om du inte hinner
Men jag har problem med Celeste och blöjan. Hon är en stor flicka snart och jag tycker vekligen inte att hon behöver någon blöja. Men hon vill verkligen inte göra sig av med den.
Min mamma tjatade tidigt om potträning. I hennes, kankse något modifierade minne, så var jag och mina syskon minsann torra säkert redan innan vi ens var födda. Jag ignorerade och tänkte att jag inte vill stressa det hela (när celeste kanske var 1, 5 år). Men inhandlade en potta mest för om C kanske ville kissa på den.
Sen kom fadern in i bilden och skulle minsann potträna. Vad han gjorde när jag inte var hemma var ju svårt att kontrollera. Så han satte henne på pottan trots gråt och protest, där satt hon långa stunder och tittade på tv, men kopplade nog inte ihop det alls med något bajs eller kiss. Sen bestämde han att hon kunde vara utan blöja och då satt hon på pottan i princip all tid utöver rutinerna. När dom var/är ute så kissade hon i byxorna och fick sitta i det tills dom kom hem. Samtidigt som han har uschat och fyat när det kommit i brallorna eller på golvet. Och nu när vi inte bor ihop så har jag ju ingen aning om vad han har för toalettträning, eftersom han inte har någon hjärna.
Jag för min del har erbjudit potta/toalett men har hon inte velat så har jag bara sagt "jaha/nähä". Nu säger hon till att hon är kissenödig och det verkar sm renligheten har kommit in i bilden och vill gärna byta snabbt. Så nu verkar hjärnan ha kommit i kapp, men hon VÄGRAR släppa blöjan och vill INTE kissa någon annanstans. Och det kan jag ju förstå, så jävla fokus som det varit på det här i evigheter.
Till saken hör ju en hård mage som är laktoskänslig. Men det har blivit bättre och bajs kommer mer i hela korvar.
Så hur ska jag göra nu??