7 månader och matvägrar

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Fanny_carlsson

7 månader och matvägrar

Inlägg av Fanny_carlsson »

Min flicka har alltid älskat mat. vi har aldrig trugat utan alltid haft en matglad tjej som äter nästan allt.

Hon har fått en kusin som snart är 7 månader. Han har alltid matkrånglat. Blev ganska tidigt flasklat och matstunderna har ofta varit tråkiga med tårar och gnäll. De har fastnat i ett STORT trugande. Jag skulle vilja ha lite tips som jag kan dela med mig till dem.

När kan de börja med plockmat. Små smörgåsar mm ???
IDA 070201
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hur och när äter han? Nått på natten? Vad? Det finns otaliga sätt att komma till rätta med matdepp. Annas fina allegori om restaurangbesöken som kryllar av proliga kockar och kypare är det bästa tycker jag! :D

Föräldrar i gemen är förfärande dåliga på att skapa och förmedla MATGLÄDJE tycker jag. Det ska man tänka mycket på.
Fanny_carlsson

Inlägg av Fanny_carlsson »

Vi träffades igår hos svärföräldrarna. Nu vet jag vad det stora problemet. De äter inte tillsammans. Alla sitter och tjatar och trugar i honom för att sedan kunna sitta och äta själva??? Då skall han sitta på golvet och leka när vi äter, varför??? :shock:

De har alltid haft långt mellan målen. Han är en storsovare och nätterna är inga problem. Svärfar visade en bild av vår matglada tjej i den ålderna. kladdig och glad. Pappan sa "Fy, vad kladdig" Jag tror inte han får "hjälpa till" vilket vår tjej alltid har tyckt vara roligt. Egen sked och småbitar.

Känner att allt har gått fel. Jag tror att jag skall bjuda hem kusinen och mamman en dag när vi är lediga. Vår tjej kanske kan visa honom. Det är roligt att äta.
IDA 070201
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"