Hej!
Tackar för svar! Vi tar matten först! Alla ggr. Lilla mamma här är urdålig på matte och har blivit så ner tjatad av sina egna föräldrar att lusten för matte helt dog ut

DÄRFÖR, och just därför ska det bli KUL att få uppleva lusten till matte med Bebis!
Hur ser jag att han läser? Jo! Han kröp fram till en påse med STORA bokstäver och drog med dem över finger samtidigt som han tittade på dem. Sedan kröp han vidare. Sedan fann han hög med stora böcker som har STOR text på rygg. Dem kände han också på. Drog med fingeret över dem som att kunna följa raden bättre. Sen såg man att han var "klar" och gick vidare.
Räkna såg jag 2 ggr. Han såg en sil full med hål. Han tog upp den, höll den ifrån sig så han kunde se ALLA HÅL samtidigt. Drog med sina små fingrar över just hålen och sedan la ha ned den och gick vidare. Så gjorde han även med en plastskiva som har flera bubblor i ett mönster.
När sedan morfar kom och visade honom två burkar och sa att det var "TVÅ" såg jag tydligt hur Bebis tittade bort som han var helt UTTRÅKAD.
Är ganska säker på att matten blir rolig! För oss båda!
Kram!/Luvisen