Ebbe är 15 månader och en otroligt fin liten kille. Han har SM-ats från start, vilket är ljuvligt att se, att det sitter i än i dag.
Dock är det llite svajigt i Ebbes liv just nu, vilket gör att hela stämningen här hemma blir svår för mig att hantera. Och det är MITT ansvar.
1. Ebbe har fortfarande napp
2. Det här evinnerliga tjutandet. Han har alltid varit så, vilket ledde till att jag när han var 3-4 månader, inte orkade amma mer
3. När det är mycket vrålande (han kan skrika för att Arvid leker med någonting han gärna vill ha, fast han bjuds in att vara med. Han skall ha SAKEN själv, annats blir det inte bra....
4. För att få en harmonisk tillvaro, måste jag jobba lite på rutinerna här hemma. Arvid är väldigt enkel att få delaktig i alltifrån damsugning till matlagning. Men hur gör man enklast med två? Tror Ebbe fortfarande lätt blir klassad som familjens bebis....
Som sagt, jag tror att jag måste inse att jag har två BARN här hemma, inte ett barn och en bebis, för att tillvaron skall bli nöjdare för alla. Just nu är inte alla till freds och det är mycket gnäll. Jag vill komma ur gnällträsket! Hjälp mig!
Kram, Anna