Hej,
Vi kurade vår dotter när hon var 9 månader och allt har gått kanonbra. Hon har sovit hela natten och mer därtill. Nu har vi börjat få problem med att hon vaknar lite för tidigt. VI kör ramsan och avvaktar, men då hon låter så ledsen så går vi in och gör solfjädern. Sedan ut igen med ramsa. Problemet är att hon inte somnar om. När vi väl är därinne så vrider och vänder hon sig. Och hon blir verkligen jätteglad (från att ha varit så ledsen) när man kommer in. Nu med ljusare tider så kommer det in lite ljus bakom rullgardinen - kanske det som är problemet?
Så hör ser hennes eller vårat önskeschema ut:
07:30 Godmorgon
13:30-14:00 middagslur
19:30 Godnatt
Nu sista 2 veckorna har det blivit så här:
07:00 Morgon (då plockar vi upp henne eftersom det är 30 min till önskvärd uppstigning. Hon brukar vakna kring 06:30 och gråta)
13:30-14:00 middagslur
19:30 Godnatt
Vad tror ni om schemat? Om ljuset bakom rullgardinen? Om vårt sätt att få henne att somna om? Snälla har ni några råd eller tips åt oss så vore vi tacksamma!
Mvh
annalena
Tjej 1 år och 3 månader vaknar lite för tidigt....
Hej Annalena!
Jag antar att hennes dagvila är 12.30 -14 och inte bara en halvtimme.
I så fall ser schemat bra ut.
Jag tror att de tidiga uppvaken beror på det du själv är inne på. För ljust i rummet. Så enkelt kan det vara. Börja med att fixa det så får vi ser vad som händer efter några dagar.
Susanne
Jag antar att hennes dagvila är 12.30 -14 och inte bara en halvtimme.
I så fall ser schemat bra ut.
Jag tror att de tidiga uppvaken beror på det du själv är inne på. För ljust i rummet. Så enkelt kan det vara. Börja med att fixa det så får vi ser vad som händer efter några dagar.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.