Nu när personlighetstypen & kroppstypen börjar visa sig tyder det mesta på att Smulan är en Sparris. Muskelbyggaren var min första tanke men rannsakar jag så lutar det mer och mer åt Sparris.
Inga avancerade muskler, finlemmad och liiiiiten i maten.
Jag har inga andra erfarenheter än av storebror, semlornas Semla, så jag står lite handfallen och efterlyser inputs.
Vi har testat det mesta känns det som.
Burkmaten ratades big-time med dunder och brak från ena dagen till den andra så vi lagade mat så det slog härliga till. Den maten gillades - i tre fyra dagar.
Vi gick över till att överlämna ätandet till SmulSparris. Funkade i några dagar - nu leks det mer med den än vad det åker ner i munnen.
Vi har avlett och "lurat" in maten i munnen, nu får vi snart sätta upp en teaterscen för att det draget skall funka.
Plockamat, inte plockmat. Teater, inte teater.
Lillbruden har minst 4h timmar mellan alla mål förutom mellanmål-middag där vi på dryga 3.
Nattslurk har ratats sen länge tillbaka.
Jag skulle kunna köpa läget om det inte vore för att hon faktiskt lurar sämre om t.ex. lunchen varit skral. Jag vill inte börja äventyra nätter och inte heller är jag beredd att börja gå upp på nätterna för att bjussa på mat.
Småäta hade kunnat gå, muta tills hon stupar, MEN då får jag muta Klimp också varpå vi då går mot ett evigt småätande för hans del.
Så, hur lurar man i en Sparris mat?
Eller får jag helt enkelt köpa läget och än en gång lära mig att hon grejar biffen på minmalt med mat?
Många tack!