Läggningsfnurra!

Skriv svar
Lingontuva

Läggningsfnurra!

Inlägg av Lingontuva »

Vad är det som händer med vår superdupersäkra sovare?? Förstår inte hur jag lyckats förlägga min älskade Barnabok som jag såååå mycket skulle behöva nu! Kaoset är långt ifrån totalt förvisso men så här ligger det till:
För ett par veckor sedan drygt så började helt plötsligt lilleman strula vid läggningen. Skrik och panik helt enkelt! Vis av erfarenhet så skippade jag trafiken och ramsade för kung och fosterland (förutom när lilleman förtvivlat ropar "ta" - då är det kära snutten som hamnat på golvet). Några kvällar med låååånga läggningar, upp till 1,5 timme, skriket började redan när det var dags att gå upp för trappan. Men sen blev det bättre.

Och nu är allt som förr, gladaste killen klättrar upp för trappen, pussar pappa och storebror gonatt och springer till sängen. Men när jag lagt honom tillrätta och ramsar ut så börjar han skrika direkt :( Nu krävs det väl inte så värst mycket för att han ska komma till ro - ibland ingenting alls, han tystnar själv ganska omgående. Ibland, som ikväll, ett par ramsor innan han somnar. Men vi vill ju tillbaka till var vi var, killen som skrattade hela vägen ner i kudden och sen hörde man inte ett ljud!

Lyxproblem, måhända, men ni som oxå har säkra sovare förstår hur trist det är när det blir fnurror! Och håller i sig så länge, jag trodde det skulle vara några kvällar med ramsövning och sen lugnt men icket... Jag vet inte vad frågan är egentligen, vi kör ju på som vanligt, men kanske några kloka råd :lol:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hejsvejs,

kul att 'se' dej! Hur mycket sover gossen på dagen och på natten? Läge att justera? Vet också att en del pratar om sen förtrots typ 21-22 månader, kan det vara en släng av den sleven? I så fall är det bara Attityden (och den verkar ju sitta!) som gäller och så går det över fortare än ni anar.

/Piggelin
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Men HEJ Piggelin, vad jag har tänkt på dig ;-) Lovar att PM:a!

Ja han sover ju 19-07. Däremot vaknar han ofta vid 6.30 då storebror kliver upp, men sover resten av familjen så gör han det oxå. Sen har han 1,5 timme lur som han alltid sover utan knorr men det kanske ändå är läge att justera :roll:

Förtrots....jo mycket möjligt, det trotsas nog en hel del på dagtid när jag tänker efter...
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej igen,

om det inte ger sig så skulle jag pröva att korta dagluren till 1 timme. Jag la mina, kollade klockan och plockade upp dom efter exakt 1 timme. Andra klockar sovtiden och prickar på så sätt 45 minuter. Det kan kännas tufft just i övergångstiden eftersom han både somnar sent och vaknar tidigt, men efter nån vecka eller så brukar det rätta till sig. Han går på dagis också, eller hur? Hur sover han där? Kortare, längre?

Kan tyvärr inte alls minnas vid vilken ålder vi ändrade :roll: :shock: , men jag vet att jag trots allt gillade lillemans teknik att krångla vid läggning bättre än storasysters som var att vakna tidigare och tidigare...

/P
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"