omega 3

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
bzzzz
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 20 dec 2009, 00:31

omega 3

Inlägg av bzzzz »

Handlar egentligen inte om förbättringar hos mitt barn, men även förbättringar hos vuxna kan ju vara till nytta att veta. Jag har problem med arbetsminnet. Jag började ta omega 3 under en tid och minnet har blivit mycket bättre. Men sen slutade jag ta den för jag har så svårt att svälja tabletter och jag klarar inte av den flytande. Förbättringen i minnet har hållit i sig endå tills nu. Nu känner jag igen att minnet försämras så jag får väl ta lite omega igen.

sen har jag även inflammation i fötterna och nu när de blev kallt fick jag så fruktansvärt ont så jag kunde knappt stå på fötterna. Förut har jag provat att ta en multivitamin tablett när fötterna har värkt. En multivitamin som innehåller B12. För jag läste i någon tidning någon gång att man kunde få brist på B12 och då kunde man få ont. Så jag prövade och de blev bättre. och likaså denna gång. Kan återigen gå och stå på mina fötter.
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Tack för din rapport

Inlägg av inger »

Där ser man vad rätt sorts kosttillskott kan göra. :D
Jag kan tipsa att multivitamintabletten miviototal(köp på hälokost) är mycket bra att ta morgon och kväll nu under den mörka årstiden. Det är också bra att på hälsokost köpa D-vitamin i hög dos och ta varje dag. Det finns indikationer på att människor som har tillräcklig halt med vitamin D i blodet blir mindre förkylda.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"