Brödkurs i Sthlm

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Brödkurs i Sthlm

Inlägg av Elle »

Hej alla kacklare!

blomman, som är aktiv här på Forumet är fenomenal på att baka bröd. Jag vet, jag har själv smakat =P~ Hon håller brödkursen och nu är jag sugen på att dra ihop folk till en kurs i Sthlm efter nyår. Vi har inte bestämt något datum ännu utan jag vill kolla av intresset hos er här på Forumet.

Vilka är sugna på att gå kurs?

Har någon förslag på lokal, helst ett hederligt "hemkunskaps-kök"?

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
-Linda-

Inlägg av -Linda- »

Det skulle jag tycka var kul!

Vad gäller lokal så har jag inget konkret men jag tänker typ en skola. Kan man inte tänka sig att de hyr/lånar ut? En hemkunskapssal eller helt enkelt skolans kök?
Mamma till finaste Harry
född 21 april 2009 (39+2)
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Jag vill gå på kurs! Inte för att jag ser mig som en framtida brödbakare (har ju ingen sån där brödapparat...), men det låter ju himla trevligt. Och bröd är gott. Mycket gott.

Lokal har jag ingen koll på. Men borde det inte finnas en Barnsbokslokal? Där alla AW-människor kan hänga? Som en öppen förskola, fast bättre. Med stort kök och dansgolv. Det tycker jag. Där skulle jag hänga varje dag. Kan inte någon driftig människa fixa det?

Jaa, med inbyggt dagis! Dagis, öppen förskola och samlingslokal för vuxna. Och disco. Och öppet kök. Som ett livs levande kackelforum, plus Barnamat, Späda och små samt Kurbarn. Gravida får komma också. Och folk med tvillingar.

Och sen har man föreläsningar och såna där workshops ibland också.

Den skulle ligga vid Vitabergsparken. Och så skulle Anna sitta där hela dagarna och bara vara klok.

Herregud vilken bra idé.
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
kiki

Inlägg av kiki »

Fanny83 skrev:Jag vill gå på kurs! Inte för att jag ser mig som en framtida brödbakare (har ju ingen sån där brödapparat...), men det låter ju himla trevligt. Och bröd är gott. Mycket gott.

Lokal har jag ingen koll på. Men borde det inte finnas en Barnsbokslokal? Där alla AW-människor kan hänga? Som en öppen förskola, fast bättre. Med stort kök och dansgolv. Det tycker jag. Där skulle jag hänga varje dag. Kan inte någon driftig människa fixa det?

Jaa, med inbyggt dagis! Dagis, öppen förskola och samlingslokal för vuxna. Och disco. Och öppet kök. Som ett livs levande kackelforum, plus Barnamat, Späda och små samt Kurbarn. Gravida får komma också. Och folk med tvillingar.

Och sen har man föreläsningar och såna där workshops ibland också.

Den skulle ligga vid Vitabergsparken. Och så skulle Anna sitta där hela dagarna och bara vara klok.

Herregud vilken bra idé.

:lol: :lol: ja herregud vilken bra idé :lol: :thumbsup:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

Om tiden passar att ta sig till/från Uppsala så är jag jätteintresserad! Har dock inget förslag på lokal...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

kiki skrev:
Fanny83 skrev: Herregud vilken bra idé.

:lol: :lol: ja herregud vilken bra idé :lol: :thumbsup:
:lol: :lol: :lol: Toppen!

Du Fanny83, man behöver ingen "brödmaskin" för att baka bröd! Det är superbra träning för klena armar! :wink:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Jag ska titta på lokal snart i Sthlm!

Här besvarar jag den eviga frågan :lol:
http://bakahemma.blogspot.com/2009/10/m ... sa-da.html
LenaK

Inlägg av LenaK »

Hej, jag jobbar i en skola i Upplands Väsby. Vi brukar hyra ut gympasalen och matsalen. Vet ej när det gäller köket men kan ta reda på det om det låter intressant.
/Lena
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
blomman

Inlägg av blomman »

Hej igen!

Det blir två kurser i Sthlm, 24 och 25 april.
Den 25 april finns det en plats kvar och den 24:e fyra platser.

Här finns mer info:
http://bakahemma.blogspot.com/2010/03/k ... april.html

/Blomman
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"