Partners in crime

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Partners in crime

Inlägg av Lingontuva »

Måste bara dela med mig av en händelse som de berättade om på dagis idag!
Storebror och hans bästa kompis hade ätit färdigt före de andra och fick då sätta sig i bokrummet och läsa. När en liten stund senare en av "fröknarna" kom in hade killarna varit lite busiga :wink: Fönstret stod på glänt och de hade tagit tillfället i akt att kasta ut varenda pinal genom fönstret, ut på baksidan - böcker, kuddar, gosedjur osv. Och jag blev så glad för hur personalen hanterade det! Barnen fick ta på sig jackorna och blev försedda med varsin plastbalja, sen fick de gå runt huset och plocka upp sakerna och bära in till sitt rätta ställe. Tre vändor var fick killarna göra :D
Storebror berättade glatt om hur de fått ordna upp oredan de ställt till med... :wink:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Charmigt!

/P
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Inlägg av cillus »

Ja vad bra de hanterade det! Helt i BB-anda ju. :D :heart:
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Toppenbra hanterat av personalen :!: =D>
Antagligen blev det ju en liten ny slags "lek" för killarna :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Haha ja det blev nog lite lek. Fast de fick sig nog en läxa för han pratade mycket om det i flera dagar efteråt och sa "Mamma jag ska aldrig mer göra så!" Och så var det lite läskigt för en liten snigel lyckades ta sig in i hans plastbalja och den tyckte han INTE om :wink:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"