Vagningsvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Vagningsvagn

Inlägg av LaQ »

Nu börjar det bli lite brådis här. Lill*syskonet är här om 2 veckor och nu börjar det bli hög tid att införskaffa en vagn. Tiden att fundera är liksom slut och nu måste vi ta ett beslut!

Vi har bestämt att köpa en begagnad Phil&Ted syskonvagn av bekanta men den har en ganska liten plats för bebisen att ligga i. Vet inte heller hur det funkar att vagna en trehjuling.... :S

Alltså! Har kommit fram till att jag vill ha en vagningsvagn också, till bebisen att sova i inne och på altanen. En rymlig en. Funkar det med en sittvagn och mjuklift/hårdlift i, eller måste man ha en sån "korg" som man klickar fast på chassit?

Det vore guld om man kunde kombinera med ståbräda till storebror så att man har det som alternativ till syskonvagnen.

Vi hade en Emmaljunga city cross till storebror när han var liten men han var INTE glad i att ligga fastselad på mage i liggkorgen när han blev runt ett halvår. Vill ha en rymlig vagn och tänker göra ett rejält försök att få lill*n att sova på mage i vagn utan att fastna i vagningsträsk den här gången. ;) Så att man blir lite mer flexibel. Storebror här har föredragit spjälsäng och det är ju lite meckigt när man måste hem för att sova middag eller ha med sig resesäng.

Tips tas tacksamt emot! :heart:
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Jag ska sälja vår kanonvagn om du är intresserad. Den är stooor och Lilly sov på mage i sittdelen till 15 månader utan problem. Har även en ståbräda om du är intresserad. Här beskriver jag den: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=20259

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"