Jag tänker så det knakar... (ang. autism vid tvåårsåldern)

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
Vivi

Jag tänker så det knakar... (ang. autism vid tvåårsåldern)

Inlägg av Vivi »

och blir inte klok :-k ](*,) Och ingen jag hittills har frågat har något vettigt svar. Nu försöker jag här... Vår Mille var, till synes, helt "frisk" fram tills han var knappt två år. Han pratade, pekade, "visade" och gjorde ALLT som andra tvååringar gör. Då kom lillebror och Mille förvandlades från att vara en "blivande klassens clown" till en "blivande klassens "UFO" på två månader (detta är exakt ett år sedan). Nu får han snart diagnosen autism och jag KAN INTE FATTA hur detta kan gå till?? Är det fler som har samma "historia"? Är det möjligtvis någon som har (hört) någon rimlig teori till hur detta är möjligt? Om man har en medfödd hjärnskada, ja, då fattar jag att man kan ha autistiska symptom men som jag ser det så finns det "en mening och förklaring" med allt som naturen hittar på och således så MÅSTE det finnas en anledning till att man "får autism" helt plötsligt... Eller...?? :shock:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inget svar men funderar lite

Inlägg av inger »

Jag känner igen lite av vår historia i det du skriver.
Men det var innan ett och ett halvt års ålder ungefär som vi tyckte att Gabril utvecklades ungefär som sin syster.
Han sa tex flera ord innan ett års ålder.
Jag började oroa mig strax efter ett års ålder eftersom han var så sen med att gå.
Men han var normal på andra sätt och väldigt med på något vis. Ja gkommer i håg att han var tidigare än sisn syster med att ge fysiskt gensvar. Jag tror han pussades på eget initiativ redan innan ett år.

Jag vill inte att det ska vara som jag skriver nu :cry: . Men jag tror att vaccinationerna som man gör i så tidig ålder och antibiotika och miljögifter kan spela en stor roll. Peter Wilhelsson som är naturläkare och näringsmedicinare har beskrivit hur vaccin kan verka skadligt på barn i sin bok, Friskare Barn och att man om man ska vaccinera borde gå varsammare fram och inte ägna sig åt de massvacciner som nu görs.
Jag har även fått ett nummer som heter Näringsmedicinsk tidskrift av vår homeopat och där beskrivs hur vaccin är skadligt och hur vi många gånger vaccineras i onödan.
Vacciner ska enligt tidskriften snarare försvaga immunförsvaret och sätta våra naturliga mekanismer ur spel.

Det finns föräldrar i Usa som av regeringen har fått kompensation för att deras barn blivit autistiska av vaccin. Tidskriften Näringsmedicinsk tidskrift menar att i Sverige håller myndigheter fast vid att vaccin inte har några allvarliga biverkningar trots att det finns föräldrar som sett hur deras friska barn utvecklat autism efter vaccin.

Vår homeopat Susanne Davidsson som har en son som tillfrisknat från autism, menar att det inte var vaccineringen ensam som orsakade hans autism men att vaccinationerna helt klart var en bidragande orsak.

Min tro är att autism är en biokemisk störning. Våra barn är känsligare som individer och reagerar starkare på miljögifter, felaktig kost, antibiotika och så vidare än vad mindre känsliga individer gör.

Det här är bara lite funderingar.

Det som hittills gjort mig mest fascinerad när det gäller min sons utveckling(många saker har fascinerat mig) det är hur mycket som hänt med honom sen vi tog bort gluten ur kosten. Han klarar att bajsa själv på toaletten(förut hade han förmodligen ont i magen eftersom han då måste hålla vuxen i båda händerna). Han vågr åka spårvagn själv och han börjar att sköta sin aktivitet scouterna själv(från att varit livrädd.). De här sakerna jag räknar upp nu såg jag förut som enbart pedagogiska problem. Nu är jag övertygad om att kostomläggningen faktiskt hjälpt honom med detta.

Jag tror att många av våra barn med just autism är hjälpta av åtgärder som är biologiska så som kostomläggning, en seriös homeopat eller annan naturläkare jämte pedagogiska åtgärder.

Det blev många ord.
Men kom alltid ihåg. Mille är Mille. Autism är bara en diagnos som han har fått.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"