Jag ska starta privat familjedaghem!

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Inlägg av Bibban »

Det går tyvärr inte att länka till artikeln. Den fanns tydligen inte i nättidningen. :(
(Jag scannade den och skickade den till Anna.)
Muminmamman
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 27 aug 2005, 16:14

Inlägg av Muminmamman »

Nu är vi äntligen igång med inskolningarna!
Allt har gått över förväntan!!! Detta är så roligt! Jag fattar inte varför inte alla jobbar med detta.l :shock:
På sin första dag idag utan mamma har lilla killen lekt och skrattat, ramlat, ätit med god aptit och lyssnat på saga. Han ville INTE gå hem när mamman kom tillbaka.
Jag längtar till jobbet! :!: Det har jag aldrig tidigare upplevt. :D
Privat dagmamma med fyra egna små gobitar:
Sol 7 år, Smilla 6 år, Sixten 4 år och lilla Molly 1 år
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vilken underbar rapport! Ja du, tänk om alla människor fick känna längtan till sina jobb, då skulle nog friskhetstalen skjuta i höjden. Och du, lyllos den lilla killen som får vara med dig och de dina på dagarna.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Inlägg av Bibban »

Och lyllos mig! Dagmormor! Efter påsk , när inskolningarna är avklarade och Anna och jag har firat påsk i Rom , börjar mitt nya engagemang som dagmormor! I mitt "gamla" hem med barnbarn och dagbarn! Där jag i 20 år jobbade som dagmamma! Ibland är livet helt ok!!!!
:D
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Bibban som dagmormor! Lyckos barnen! \:D/
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bibban
Inlägg: 179
Blev medlem: tor 17 nov 2005, 02:42
Ort: Karlskrona

Inlägg av Bibban »

TACK :!:
Jag ser verkligen fram emot mitt nya "uppdrag".
Jag "jobbade" med mina dagbarn i ganska många år och trivdes så himla bra!
Det fungerade så utomordentligt bra! Och nu är det alltså äldsta dotterns tur. Hon som redan som liten flicka visade att hon var utomordentligt duktig på att få med alla i lekarna. Som såg till att alla var med, ingen utanför!
Och nu är hon Hejetorps nästa dagmamma. I huset där min egen mamma växte upp. Huset som min morfar byggde!
Stolt? Glad? JA!!!
Muminmamman
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 27 aug 2005, 16:14

Inlägg av Muminmamman »

Dagarna går så fort när man har roligt.
Här på Ramkullens familjedaghem leks det och busas mest hela dagarna. Det sysslas också en hel del. Det hämtas tidning och slängs sopor, det lagas mat , dukas och diskas m.m. Barnen har hunnit lära känna varandra och det liv vi lever här på Ramkullen. De som inte var vana vid att få hjälpa till, klä på sig eller använda sina små ben själva har nu så smått börjat lära sig det. Tänk vad mycket lättare livet blev när man slapp bestämma allting och fick känna att man faktiskt kunde vara till lite nytta. ´
Som synd är har dagmormor varit sjuk (genomförkyld). Men vi ser fram emot nästa onsdag då hon ska komma till oss!
/Sara
Privat dagmamma med fyra egna små gobitar:
Sol 7 år, Smilla 6 år, Sixten 4 år och lilla Molly 1 år
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vilka härliga dagar ni verkar ha!
Fast det visset jag ju att ni skulle få :wink:
Hur många är ni som huserar ihop på dagarna?

//Sophie
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"