Vän i magen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Jag har ett soundtrack till dig http://www.youtube.com/watch?v=nL49yZNE ... re=related

Passar inte in textmässigt, men jag fylls med en väldigt speciell känsla när jag hör denna låt. Kanske för att jag såg nya Bounce-showen i helgen och de dansade så fantastiskt vackert till den här låten. Nä, nu grinar jag igen :roll: .
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Nä men herreguuud!

K sprang upp med en en meter hög bok till övervåningen, riskerade liv och lem i trappan, för att visa mig en bild på en pyttebebis hårt lindad i ljusrosa filt och sa att hon ville ha en sån.
Haha.
Så 2,5-3 kanske är värsta bebisbeställaråldern.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Emma, sweetie! Vilken låt! Aldrig hört! Jag ÄR dåligt uppdaterad musikaliskt, visserligen. Nu lär jag drabbas av vätskebrist också... Och så vill jag också se Bounce!

Kattklo: Ja, Karla kanske såg min stora mage och FATTADE... :lol: Ge'na en bebis vetja!!! :wink: Allan är ju en stor kille nu, inte mycket pyssel där, liksom...

Kram
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Mmmmmm, Adele :heart:

Och mmmmmm, Bounce :heart: Dansens hus är ju my old hood - och är det något jag saknar i Skåne så är det dans :!:

Puss på alla söta magar och alla söta mamma-wannabes :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Det är bara att lipa pa. Under mina graviditeter har jag alltid lipat. Det värsta var nog när jag var vikarie för en tvaa och vi sag en tecknadfilm och hästen föll i älven och jag lipade... som tur utan ljud, men jag fick ga bort till mitt hörn och städa i en massa papper. När jag var gravid med tvaan brukade jag se pa ett program där kompisar renoverade ett rum till varandra, jag lipade varje gang de fick se sina rum och blev sa glada :roll: Lipade ocksa till radion... Min kloka mamma säger att det är bara att lipa pa, för det finns hormoner i tararna som vill ut.

Mysigt med sprattel!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Det är bara att lipa pa. Under mina graviditeter har jag alltid lipat. Det värsta var nog när jag var vikarie för en tvaa och vi sag en tecknadfilm och hästen föll i älven och jag lipade... som tur utan ljud, men jag fick ga bort till mitt hörn och städa i en massa papper. När jag var gravid med tvaan brukade jag se pa ett program där kompisar renoverade ett rum till varandra, jag lipade varje gang de fick se sina rum och blev sa glada :roll: Lipade ocksa till radion... Min kloka mamma säger att det är bara att lipa pa, för det finns hormoner i tararna som vill ut.

Mysigt med sprattel!

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jamen, då lipar jag på! Klok mor du har, MINIZ!!!

EWA, Bounce är ju fantastiska!
Lite OT, men för ett par år sedan, de skulle precis sätta upp sin show The Score, med vilken de slog igenom på bred front. 2003, kanske? Jag var på ett bröllop och fick Benke till bordet. Jag visste ju inte vem han var, men när han började berätta att han var med i en street dance-grupp, att de om bara ett par veckor skulle sätta upp sin stora show på Dansens hus, fick jag mycket dålig aptit. Hela middagen satt jag och undrade om det var ett sånt där högtidligt bröllop, där man dansar med sin bordskavaljer direkt efter middagen. Han, men sina coola moves, och så jag, men min stela skrivbordskropp... :roll: :oops:
Det hade varit... gränsöverskridande, kanske man kan säga. Dans är INTE en av mina bästa grenar!
Nu var det inte ett sånt bröllop. Jag är så lättad för det.
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Benke hade gärna fått föra mig :shock: :oops: :-$
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hrm, hrm, jag är nog beredd att säga det samma... :oops: :?
Men jag hade behövt tjuvträna först! Inte bara överrumplas sådär...
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nu har jag lagat tänderna, för första gången i mitt 35-åriga liv. Två hål hade jag dragit på mig, i hörntänder längst bak.
Eftersom jag är gravid avråddes jag redan vid undersökningen från att ta bedövning. Jag är ju allmänt emot all form av onödig kemi och dessutom hade ju ingen aning om vad jag gav mig in på, så det lät som ett råd jag gärna tog.
Men oj vad omgivningen har varnat mig! Det skulle visst innebära FRUKTANSVÄRD smärta att laga tänder utan bedövning! Jag var INTE KLOK om jag inte tog bedövning! Jag fick till och med veta att det faktiskt finns bedövning utan adrenalin, som är ok för en gravid.
Så satt jag där i stolen. Lite darrig måste jag erkänna. Men tandläkaren sa att det ju bara var att avbryta och lägga bedövning, OM det nu skulle visa sig vara förfärligt.
Med risk att låta som världens mest osympatiska människa: Det var ju INGENTING! Det ilade till lite emellanåt, visst, men det är ju hundra gånger värre att gå till kosmetologen och plocka ögonbryn eller klämma pormaskar. Nej, 1000 gånger värre!

Ville bara skryta lite... 8) :lol:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Skryt på du 8) :lol:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Det sprattlar och sprattlar och sprattlar! Och det är så härligt!!!
Och så är det nästan vår ute!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nu har vi varit på UL!
En liten söt, envis typ som inte var så väldigt intresserad av att vis upp sig låg det där inne. Stor mage och bröstkorg! Händerna för ansiktet, fötterna i Hang Ten-position...
Det var skönt att kolla in.
Det hör väl till att man slås av orostankar: att de ska se något som inte verkar bra. Tredje barnet, oddsen... ja, ni fattar.
Lång väg kvar, jag vet, men vi har tagit oss halvvägs och det känns så bra!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Härligt att allt såg bra ut! Efter ul blir det så verkligt på något sätt.

Kram kram
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Vad skönt Ulrika att bebben verkar må bra! Så magiskt sekunderna innan man får se den lill*, som att man får se en glimt av en hemlig värld.
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"