Våran tösa är 4.5 månader, jag har innan haft henne hos mig i sängen och hon har snuttat hela natten, från och till. Började med kuren och första natten var hon vaken i stort sett hela tiden, men jag buffade och ramsade, andra natten var bättre, då sov hon hela 7 timmar första passet. Dessa båda nätter tog jag upp henne vid 3 och ammade henne, lade sedan tillbaka henne utan problem. Den tredje natten sov hon inte alls bra, så det var bara att fortsätta, mestadels räckte det med ramsan, menhon nöjde sig med den, så jag tog inte upp och ammade henne. Fjärde natten sov hon hela 12 timmar, ramsade endast en gång, och ingen ammning. Nu till min fråga, jag läste om en annan insändare där hennes var 5 månader och hon frågade om nattamming och fick då svar att det var bra, blir nu osäker om jag borde ta upp henne och amma henne?
Hon är en stor tjej och väger 8,5kg, bara av tutte.
En annan fråga är detta med läggandet, då det tar mellan 10 och 15 min, jag ger nästan bara solfjädern och ramsar mig ut, det verkar bäst, men att hon ändå får gråta sig till sömn, hur länge kan det pågå, eller gör jag fel?
Dagarna har gått galant med vagnen inne, hon gråter inte ens, det känns jättebra! Tack