Hej,
kurade min pojke ngn gng i november 2008. Allting gick jättebra, min resa gick under 5 månader gammal bebis som behöver sova. Nu har det börjat strula igen. Han har börjat skrika när vi lägger honom och vaknar ca 2 ggr per natt och gråter. Ramsan har inte funkat så jag har tagit upp honom för att se att allt är ok. Det blev bättre några kvällar men nu börjar det igrn. Jag antar att det rör sig om åttamånadersångest. Vad göra? Vet att man inte ska upp de men det är svårt när han skriker så hysteriskt.. Nu börjar det igen,
tacksam för tips
kram Alma
åttamånadersåmgest?
-
Alma Ciric
- Kontakt:
-
Nancy
Hej Alma
Bland "TorsMammas favoriter" finns många bra trådar om just åttamånadersångest. Sen står det ju så fint beskrivet i Barnaboken också
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14070
Hälsningar från Nancy
Bland "TorsMammas favoriter" finns många bra trådar om just åttamånadersångest. Sen står det ju så fint beskrivet i Barnaboken också
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14070
Hälsningar från Nancy
-
Alma Ciric
- Kontakt:
Oj
Så mycket bra läsning det fanns, tack Nancy
.
Läggningen idag tog 7 minuter, mycket bättre än igår då han grät i 25min. Inga darr på manschetten här inte
(I alla fall inte längre). Hittade många bra tips om hur man ska tackla dagarna också. Toppen!! Tror jag ska bäställa Barnaboken sådan kunskap verkar man inte hitta någon anannstans. BVC i alla ära men barn ska inte bara vägas och vaccineras
.
Kram och God Natt
//stolt mamma till underbaraste Isak åttamånadersångesten till trots
Läggningen idag tog 7 minuter, mycket bättre än igår då han grät i 25min. Inga darr på manschetten här inte
Kram och God Natt
//stolt mamma till underbaraste Isak åttamånadersångesten till trots
-
Nancy
-
Alma Ciric
- Kontakt:
schema
Jajamän vi har gjort om hans schema lite. Det kanske är därför som han är gnälligare på dagarna, och inte bara för ångesten. Sen har jag märkt att han vill äta mera nu, uppvak på nätterna kan ju ha berot på det också.
Så här ser det ut nu. Schemat har vi gjort efter hur han själv ville sova när vi testade i några dagar.
19.45-7.45 Sover Natt
7.45 Amning
9.00 Gröt plus fruktpure
10.00-11.30 Förmiddagslur (Han är mycket morgontrött men vill inte sova länge på middag därför har vi lagt 1.5h luren på förmiddagen istället).
12.00 Lunch
14.30 Mellis+amma
15.00-16.00 Sover middag i vagn och verkar själ ha ställt in sig på 1h
17.30 Middag
19.00 Amma+gröt
19.45 God Natt!
Allting har blivit bättre redan. På dagarna är han hur glad och busig som helst. Vill fortfarande ha min uppmärksamhet men är inte lika gnällig =). Sen leker vi mycket på golvet är ute en hel del, det verkar ha hjälpt.
Sa inte ett pip när jag la han ikväll. HURRAAA!!! Jag undrar om det beror på attityden??
Många hälsningar
Alma
ps TACK för att ni finns!
Så här ser det ut nu. Schemat har vi gjort efter hur han själv ville sova när vi testade i några dagar.
19.45-7.45 Sover Natt
7.45 Amning
9.00 Gröt plus fruktpure
10.00-11.30 Förmiddagslur (Han är mycket morgontrött men vill inte sova länge på middag därför har vi lagt 1.5h luren på förmiddagen istället).
12.00 Lunch
14.30 Mellis+amma
15.00-16.00 Sover middag i vagn och verkar själ ha ställt in sig på 1h
17.30 Middag
19.00 Amma+gröt
19.45 God Natt!
Allting har blivit bättre redan. På dagarna är han hur glad och busig som helst. Vill fortfarande ha min uppmärksamhet men är inte lika gnällig =). Sen leker vi mycket på golvet är ute en hel del, det verkar ha hjälpt.
Sa inte ett pip när jag la han ikväll. HURRAAA!!! Jag undrar om det beror på attityden??
Många hälsningar
Alma
ps TACK för att ni finns!