Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Lingontuva
Inlägg: 682
Blev medlem: ons 21 mar 2007, 10:33

Inlägg av Lingontuva »

Vilken drömförlossning du verkar ha haft! Så snabbt, och så fint skrivet sen om lilla Mika och brorsorna, blir minsann lite tårögd!

Grattis än en gång till hela familjen!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:heart: Tack :heart:

Vad det gäller flick och pojkkläder :wink: så äger vi helt riktigt inga flickiga kläder i form av rosa klänningar och sånt där sött. Pyjamasen Mika har på sig på bloggen är ärvd av kusinerna och både Emil och Sigge hade på sig den sin första natten i livet och på webbisfotot. Varför ändra på ett vinnande koncept :?: :wink:

Våra vänner tycker iaf att allt blev mycket enklare vad det gäller presentinköp i och med att vi fick en flicka. Min lillasyster har redan varit på stan och shoppat loss. :) Ska bli spännande att se vad hon hittat.

Fast vi tror att Mika kommer gilla ärvda tröjor med traktorer på. Eller vad tror ni?

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

:lol: :heart: :heart: :heart:

Tack Susan, vilken härlig rapport. Tänk att få vara lillasyster i er härliga familj.

Stort grattis, igen och igen och igen.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Klart hon kommer. Saras 5-årsfinoutfit: Långkjol, fotbollskor med dubbar och jeansjacka med IronMaidenryggmärke. Vi brukar liksom inte bli så konforma, vi tjejtreor. :wink: Det bästa av två världar. 8)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

SusanD skrev:
Fast vi tror att Mika kommer gilla ärvda tröjor med traktorer på. Eller vad tror ni?
såklart!

Meja hälsar att det är det bästa som finns :heart:

(och mamman gråter en skvätt till din vackra berättelse efter en dag på sjukan)

Storkramen!
/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

:lol: Jag tror att Mika kommer älska såna tröjor eftersom hennes 2 största idoler går klädda i dylikt! :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Nu är vi hemma hela familjen och grabbarna har tagit Mika till sina små hjärtan. Emil har presenterat hela familjen för henne, förklarat vem som är vem och vad alla heter, han har bytt blöja, kollat in hur man ser ut om man inte har snopp och kontaterat att det är ok, han har även förklarat väldigt ingående för Mika att hon ska äta tuttmjölk och hur det hela ska gå till och var mjölken kommer ifrån. Sigge bara klappar på sin lillasyster och säger HEJ! sen pussar han henne och pillar lite på hennes vackra små händer. Hon är upptagen i flocken till fullo.

Mika föddes den 28 maj kl. 03.25, vägde 3665 gr och var 50 cm lång och världens vackraste lillasyster.
Buhu! Nu börjar jag böla! Och gulle-Emil! :heart: Grattis heeeela nya familjen.

Kram Jannika
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Strålande jobbat med andningen! Snacka om målbild :wink:
SusanD skrev:Hon är upptagen i flocken till fullo.
:heart: :heart: :heart:

Stora kramar till hela familjen!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Mika föddes den 28 maj kl. 03.25, vägde 3665 gr och var 50 cm lång och världens vackraste lillasyster.
Både Sol och Merkurius i tvillingarna. VÄLDIGT pratsam och nyfiken donna. Månen i kräftan. Värsta hemmakatten och mammagrisen, jag har två så jag vet. :wink: Brukar kunna bli samlare av underliga saker. Venus och Mars i väduren, dvs mammas approach till livet och människorna. :lol:

Puss till lillan! :heart:
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Jannika skrev:
Mika föddes den 28 maj kl. 03.25, vägde 3665 gr och var 50 cm lång och världens vackraste lillasyster.
Både Sol och Merkurius i tvillingarna. VÄLDIGT pratsam och nyfiken donna. Månen i kräftan. Värsta hemmakatten och mammagrisen, jag har två så jag vet. :wink: Brukar kunna bli samlare av underliga saker. Venus och Mars i väduren, dvs mammas approach till livet och människorna. :lol:

Puss till lillan! :heart:
Haha! Det låter som en beskrivning av Susan!
GRATTIS, kära vän, och hela familjen!
Så oerhört fantastiskt, underbart, genomtrevligt och dessutom så gripande berättat (förvånar mig iofs inte). Tårarna rinner på mina kinder.
Klappa om alla och hälsa världens bästa brorsor :heart:
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart: Ett sent GRATTIS från familjen Olsson. :heart:

Kramar!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jaha,men nu så ser jag det här ju :D
GRATTIS hela familjen.!!! :heart:
Vad häftigt nu med en tjej även om det är häftig med killar oxå så kan det vara roligt med en tjej för omväxlingskull :wink:
Hon kommer att se upp till sina bröder så in i norden.
(det är så roligt nu när Liw ta efter allt som Jacob gör)

Och jag vill ju inte säga vad var det jag sa,men jag måste bara göra det :wink:
Kände liksom på mig att här skulle det komma en syster redan från början.

Grattis kramar från Ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Pia Pojkmamma
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 06 jul 2005, 19:42

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Grattis i massor :D :!: Njut och må så gott :!: :!: :!:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Grattis!
Vilken underbar resa!
Hoppas att ni har det bra och att ni njuter!

Kram
Ulrika
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack alla snälla vänner för era härliga gratulationer. Och tack Jannika för den fina beskrivningen av Mikas personlighet, ska bli spännande att se vad hon kommer samla på. :wink:

Nu har hon blivit en vecka och några dagar, en stor tjej med andra ord. Presenter har inkommit i form av söta klänningar i alla olika modeller, tack säger hon och poserar stolt för alla som vill se.

Mika - namnet är mitt påfund. Har för mig att jag fastnade för det när jag hörde det i en film, minns inte vilken men den var nog svensk i alla fall och gick på tv. Det var en stark kvinnlig person som hette Mika, hon kämpade för något gott, miljön tror jag, men sen gick det inte så bra för henne på slutet. Min släkt på Åland har dock lite svårt för valet av namn eftersom Mika är ett typiskt killnamn där. Men nu är det ju som bekant så att vi bor i Sverige och då funkar det ju utmärkt på en tjej. :)

Mika ska dessutom heta Lill-Inger som andra namn vilket grundar sig på att både mormor och farmor heter Inger. 8)

Jag gick läste igenom tråden och gjorde en liten sammaställning över gissningarna som inkommit gällande könet på bebisen i magen. 9 st gissade på en tjej, miar70 gissade kille, Kiki sa att det skulle bli bra oavsett vad det blev för kön och Susanne* var övertygad om att det skulle bli en bebis. :wink: miar70 gissade även på att födelsedagen skulle bli den 28 maj (en bra dag eftersom hon själv fyller år då :heart: ) och där fick hon ju helt rätt. Jag hade själv räknat ut att jag skulle ha BP den 28 maj men UL flyttade fram mig en vecka, så egentligen så är ju Mika ett helt fullgånget underverk om man går på min beräkning. Så grattis till alla som gissade på en tjej, grattis till miar70 som gissade på rätt födelsedag och grattis till vår flock som fick en lillasyster, dessutom världens sötaste :heart:

Hon sköter sig alldeles utmärkt den lilla tösen, äter ordentligt och sover bra på natten även om hon vill ha lite nattamat då och då. Emil och Father A har varit uppe i Stockholm några dagar, Emil har umgåtts med farmor och Father A har avslutat sitt jobb däruppe. Sigge och jag har tillsammans tagit hand om Mika och våra hundar. Det är härligt att ha en pojk hos sig i taget, de behöver lite tid var och en för sig också även om man som mamma (eller pappa) toksaknar den som inte är hemma.

Idag har vi varit på kalas hos goda vänner som också har en liten bebis hemma, en lillebror som är 10 v gammal. Plötsligt var ju han jättestor i jämförelse med lilla Mika. Storkillarna lekte och hade hur kul som helst, då och då studsade de förbi sina småsyskon och pussade lite på dem. :heart: Vi snackar här om riktigt stolta storebröder. :)

Nu sover Mika i sin vagn, hon är väl trött efter födelsedagsfesten antar jag. Trött men lycklig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"