VARM pyamas efterlyses!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Sara76

VARM pyamas efterlyses!

Inlägg av Sara76 »

V behöver en ny, varmare pyamas, men jag kan inte hitta någon :(

Ju varmare desto bättre, för skrutten ska ha svinkallt då han sover, och jag blir alltid lite orolig att täcket ska glida av, vilket leder till lite väl mycket trafik i rummet på kvällen... :roll: Finns det ens tjocka flanell-pyamaser (eller liknande) till små-folk?
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Ingen aning om det finns flanell-pyjamas till småfolk. Sy egen?
Ull-filt? Ull-ställ (tröja+byxa)?

Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

la redoute brukar ha varma i plysch och frotté, inte ovanligt med knäppning bak heller :thumbsup:

/Fjällmor
kattklo

Inlägg av kattklo »

I Tyskland finns det också!
Om du har vägarna förbi, eller någon du känner.

Vår minsta sover i ullbody+luftig bomullspyjamas+sovpåse från grobag.
Det funkar utmärkt. Men så är han också en liten filosof som tog sovpåsen med jämnmod.
"Aha. En sovpåse. Intressant. Men var var jag nu...i mina funderingar..." :lol:
Karla däremot skulle fått panik av att inte kunna sparka av sig täcket och till henne köpte jag tjocka fleecepyjamasar med fot i just Tyskland.
Lycka till :!:
Sara76

Inlägg av Sara76 »

Tack ni underbara :heart:
Ingen aning om det finns flanell-pyjamas till småfolk. Sy egen?
Ull-filt? Ull-ställ (tröja+byxa)?
Det var en toppen idé, men jag får nog be farmor ordna saken. Annars är det risk för att mina fingrar sitter ihop med en sytråd framdeles :wink:
la redoute brukar ha varma i plysch och frotté, inte ovanligt med knäppning bak heller
Kikade in där, men det fanns ingenting passande JUST NU iallafall... Men jag ska hålla utkik där senare, ungen växer så det knakar nämligen :lol:
I Tyskland finns det också!
Om du har vägarna förbi, eller någon du känner.
Nej jag har ju inget direkt ärende dit, men det kanske finns via nätet, ska kolla :D
AMAMA

Inlägg av AMAMA »

Anbefaler herved www.nostebarn.no sine ull-frottepysjer. De er så gode, men litt dyre dessverre.
Isak hadde en tidligere, vokste fra den. Nå ligger han nakenfis, og dessverre oftest inni dynetrekket. Den jobben gjør han såpass slarvigt at han bare har et tynnt lag bomull på seg til vi kommer inn og ser til han litt utpå kvelden... Virker ikke som at han tar så mye skade av det - vi håper det går over, han kan jo ta på seg dynen om han behøver..!

AMAMA

Inlägg av AMAMA »

Anbefaler herved www.nostebarn.no sine ull-frottepysjer. De er så gode, men litt dyre dessverre.
Isak hadde en tidligere, vokste fra den. Nå ligger han nakenfis, og dessverre oftest inni dynetrekket. Den jobben gjør han såpass slarvigt at han bare har et tynnt lag bomull på seg til vi kommer inn og ser til han litt utpå kvelden... Virker ikke som at han tar så mye skade av det - vi håper det går over, han kan jo ta på seg dynen om han behøver..!

ElinN

Inlägg av ElinN »

Ellos har en del -tex den här i fleece: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailP ... hBackLink=

eller i velour med knäppning bak: http://www.ellos.se/DetailPages/DetailP ... hBackLink=

Vet ju inte hur varma dom är, men lite tjockare än vanliga i alla fall! :)
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"