Tack Anna för en minnesvärd förlossning!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Anki34
Inlägg: 27
Blev medlem: lör 18 okt 2008, 19:05

Tack Anna för en minnesvärd förlossning!

Inlägg av Anki34 »

Tänk att jag hittade detta forum så jag fick chansen att tacka dig!
Jag läste om träningen inför förlossningen och har tränade från månad 5 med andning och avslappning.
Andning fungerade nästan hela vägen genom förlossningen. Var tvungen att ta lustgas på slutet innan jag skulle börja krysta. Öppningsskedet gick så himla fort så jag stod inte ut med smärtan.
Krystningen däremot gick jättesnabbt och effektivt och jag behövde inte lustgasen.
Just i detta skedet verkar det som om reptilhjärnan är inkopplad och jag stod på knä och väntade på att barnmorskorna skulle säga till mig att jag fick börja krysta fast jag själv ville.
Tyvärr så sa de inte det rakt ut utan sa: Nu får du göra som du känner.....och det gick inte in i min hjärna. JAG HADE FÅTT HÖRA ATT MAN INTE FÅR BÖRJA KRYSTA FÖRRÄN DE SÄGER ATT JAG FÅR GÖRA DET.
Så när jag satte i gång och krysta mer eller mindre skrek en av BM: Herregud vilken muskelkontroll!!!
Det är tack vare Anna Wahlgren sa jag mellan sammandragningarna!
Efteråt frågade barnmorskan vad jag menade och jag berättade.
Väl uppe på BB kom en annan BM till mig som medverkat vid förlossningen och sade till mig: - Jag har aldrig varit med om en kvinna som fött barn på detta vis. Du var helt otrolig. Du är som gjord för att föda barn.... (Är inte alla kvinnor det tänkte jag men sa inget)
Men som sagt i rubriken ville jag bara tacka för hjälpen så jag slapp lida mig igenom denna förlossning som jag gjorde med mitt första barn!

Kram
/Anki
Mamma till 2 underbara tjejer födda i mars 04 och september 08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära rara du, vilken UNDERBAR berättelse :!: Här trillar tårar av rörelse och glädje. Så ljuvligt. Jag är så innerligt lycklig för din, lilla barnets och min egen skull O:) :heart: :lol:

LYCKA TILL med allt i fortsättningen och var STOLT :wink: :lol: :-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"