Gravid, och vill undvika förkylning....tips?!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Mamma J
Inlägg: 227
Blev medlem: tis 03 jul 2007, 08:38
Ort: Göteborg

Gravid, och vill undvika förkylning....tips?!

Inlägg av Mamma J »

Hej!

Lille J är nu i början av en ny förkylning....Själv har jag nyss haft en förkylning som suttit i 4 veckor...hur jobbigt som helst. Nån som har nåt dundertips på hur man kan undvika att få en ny omgång?

Askorbinsyra? Hur mycket? Vitlök? :?
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D Nej det är inget kul med förkylning när man är gravid, den ger liksom aldrig med sig :x

Mina heta tips:

ACO:s C-vitamin 500 mg, finns på apoteket. Ta en till två piller om dagen, det är tuggisar.

Roiboos-thé med lite honung och citorn, litervis. Roiboos innehåller antioxidanter.

Krya på er kram :heart:
T.P
Inlägg: 671
Blev medlem: tis 15 feb 2005, 01:36
Ort: Göteborg

Inlägg av T.P »

hej..har själv vart sjuk jättemycket under denna graviditet.. men tar sen ett tag tillbaka en tesked nässelpulver om dagen (omskakas med jos) eller i muslin, och barnen som haft dunderförkylning med feber hosta ögoninflamation har jag denna gången inte blivit smittad av..sök nässelpulver på nätet om du vill läsa vad det är bra för mer. även nyponpulver är bra att ha hemma.. rena c vitamin kicken utan massa tillsatser.

lycka till
barn födda 04/06/08
T.P
Inlägg: 671
Blev medlem: tis 15 feb 2005, 01:36
Ort: Göteborg

Inlägg av T.P »

hej..har själv vart sjuk jättemycket under denna graviditet.. men tar sen ett tag tillbaka en tesked nässelpulver om dagen (omskakas med jos) eller i muslin, och barnen som haft dunderförkylning med feber hosta ögoninflamation har jag denna gången inte blivit smittad av..sök nässelpulver på nätet om du vill läsa vad det är bra för mer. även nyponpulver är bra att ha hemma.. rena c vitamin kicken utan massa tillsatser.

lycka till
barn födda 04/06/08
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Probiotika i tablettform. Immunförsvaret sitter till stor del i tarmen, så en god tarmhälsa är inte att förringa som botemedel mot förkylningar!! Magen brukar ju inte direkt tacka nej till lite extra vänlighet i speciellt under graviditet heller...

Lactiplus, Holistic Lacotvital osv. Gå till hälsokost och säga att du vill ha flera miljoner nyttiga tarmbakterier!! :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"