Efterlyses: Barnomsorg med BB-tänk Söder om Söder!

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Efterlyses: Barnomsorg med BB-tänk Söder om Söder!

Inlägg av Åse »

Från januari behöver vi barnomsorg till Joar, som blir två år nu i september. Vi skulle klara oss med hjälp två dagar i veckan, cirka sex timmar per dag. Men vi är även öppna för andra upplägg. Önskemålet är förstås någon som jobbar - medvetet eller inte :D - i Barnabokens anda. Därför testar jag att lägga ut en efterlysning här!

Vi kan tänka oss såväl en dagmamma eller -pappa, som att hitta en annan familj att dela upp veckan och barnomsorgen med. Vi flyttar i december till en förort längs gröna t-banelinjen Söder om Söder i Stockholm.

I dag träffade vi faktiskt på en sådan dagmamma i vår park! Klappa fint, inga aj, nej och fy utan visa och påminna om hur man gör och vad man kommit överens om. Till och med en helt saklig förvisning av trotsig treåring till vagnen en stund kunde jag (diskret) bevittna. Fick ett SÅ gott intryck. Dessutom visade det sig att vi bodde grannar... men vi ska ju som sagt flytta :(

ALLA tips är verkligen välkomna. Någon kanske till och med känner någon som kan tänkas vara intresserad? Forumets egen Elle planerar som bekant att starta upp hösten 2009, vi har varit i kontakt :heart: men vi behöver verkligen lite barnomsorg redan i vår.

Idéer om andra lösningar eller sätt vi kan gå till väga på? Vi hör oss så klart för hos de dagmammor som finns i området, men referenser från likatänkande skulle vara guld värt.

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Hade du bott närmare hade jag gärna hakat på och fixat till något, men lite svårt när man bor i "avkroken" VAgnhärad.
Bara att hoppas att någon annan ser detta upprop!
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Tack ms Sophie :D

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Har ju glömt uppföljningen - så här gick det sen! :D Vi bestämde oss för att fortsätta som förut till i augusti, då Joar kommer vara nästan tre. J är alltså fortsatt hemma - jag jobbar halvtid, varav delvis hemifrån, och sen är han med mormor en dag i veckan och min sambo är hemma en dag. Det var ju det vi helst ville, vi stortrivs ju med det allihop, men det kändes så himla skakigt ekonomiskt ett tag.

Den sena dagisstarten har också det goda med sig att vi helt otippat kan välja bland de dagis vi tycker verkar bäst här i området, trots att vi nyligen har bytt kommun i Stockholm och tappat kötiden :shock: J kvalar tydligen in när de får en plats över för ett större barn. Så den här veckan ska vi bestämma om vi ska tacka ja till ett Ur och skur eller ett Waldorfdagis (med start i höst alltså) - båda är små ställen med fin, engagerad personal!

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"