Gravid IGEN!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Gravid IGEN!

Inlägg av sanna79 »

Hej... känner att jag vill skriva av mig... Testade positivt idag fasst magkänslan har vetat sen "det" blev till :roll: Fick en sån stark känsla dagen efter, och när jag tänker efter så är det samma känsla som de andra gångerna jag blivit gravid, yp som fjärilar i magen :)

Iallfallall så får jag panik blandat med glada känslor. Panik för att jag inte har en aning om hur det här ska gå och glad för att jag vet att nya bebben blir en BB-bebis från början och det gör mig genast lugnare :)

Men idag har varit en skit-dag med Nohs trotsande... han har tagit till alla medel för att få mig till bristningsgränsen, och det fick han.... jag blev både arg och skrek :( :( Känner redan hur mina gravidhormoner spökar :twisted: Förstår inte riktigt hur jag ska orka med en graviditet till heller och för att inte tala om förlossning!!! :roll: Hur brukar den 4.de förlossningen vara? Fick reda på innan Leos födelse att nu går det ju ännu lättare med tredje barnet (men det var väl mammor som bara hade 2 barn som påstod det) men det var den värsta förlossningen för den drog ut hemskt på tiden.... ja ja 9 månader dit.....

Sen Noah kommer ju inte vara i trotsen när bebben kommer men då träder Malte in.... (som för den delen redan tar efter i storebrors trotsande hela tiden) Och så är ju Leo i sin förtrots?? PUH :P

Vi får se.... ska försöka glädjas lite oxå såklart och ta det så lugnt det går nu denna graviditet :roll:

Kram
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stort Grattis :heart:

Det är lätt att bli rädd, jag var lite darrig vid den sista graviditeten, dels för att det var tätt, och dels för att det skulle bli tvillingar.

Men det mesta går bra, och sen kan du ju alltid vända dig hit :wink: och som du själv sa, så blir det ju en BB från början, bara en sån sak 8) :wink:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Wow, stort grattis \:D/ Så kuuuuul, även om jag förstår att det är många tankar som kommer, men du har ju 9 månader på dig att förbereda dig och landa i det här nya.

Stor kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Vad ROLIGT! Jättegrattis till lilla :heart: livet i magen!

Jag håller f ö med dig - min tredje förlossning var min jobbigaste, kan glädja dig med att min fyra kom väldigt lätt och smidigt :wink: så vi röstar för det, va!?!

Det här kommer att gå fint, och precis som du säger blir det ett tvättäkta barnaboksbarn från start, bara det gör allt så mycket lättare :D :!:

Kram och lycka till!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Inlägg av sanna79 »

Tack :heart: :heart: Jag är så glad att jag hittat till detta forumet och ni är så snälla, känner att jag alltid kan få stöd från er faktiskt oavsett vad det rör sig om faktiskt :) :)

Godnatt, ska sova nu... är verkligen dödstrött :roll: :)
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Inlägg av sanna79 »

Tack :heart: :heart: Jag är så glad att jag hittat till detta forumet och ni är så snälla, känner att jag alltid kan få stöd från er faktiskt oavsett vad det rör sig om faktiskt :) :)

Godnatt, ska sova nu... är verkligen dödstrött :roll: :)
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Grattis Sanna79 :heart:

Så jag gissar att du är 79:a :?: Himla bra årgång :lol:

Det här kommer att gå jättebra :thumbsup: Du har ju alla verktyg du behöver för att få det här att funka ;-) Gravidhormoner är jävligare än "Nybliven mamma hormoner". Gravidhormoner gör en :evil: :twisted: :evil: - fråga mig, min stackars man får väldigt mycket bassning just nu :oops: Nästan så att jag blir rädd att han kanske tröttnar på mig 8-[ Sonen, som 6-års trotsar :x Har också fått sig ett par avhyvlingar för mycket... Följt av väldigt ångestfyllt "Förlåt, mamma är på dåligt humör, det är kroppen som gör så när det växer en bebis i magen..." Förlåten godtas utan problem, han förstår, bara jag förklarar...

Ska bli kul att följa din tråd :-)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

GRATTIS till lilla bebin i magen! :heart: Halleduttingen då.

För mig var det andra förlossningen som var "värst", tredje och fjärde rena drömmen så det finns nog ingen annan logik än din kropps när det kommer till dina.

Efterom du är medveten om sakernas ordning kan du börja förbereda och ladda redan nu för att få det att funka när bebin väl kommer. Det kommer att gå finfint! Två stora, duktiga bröder som kan hjälpa dig med lilla bebin. Malliga som bara den kommer de att vara. Och beskyddande. Du har ju verktygen för att få det att funka!

Stor kram och lycka till!

Jannika
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Inlägg av sanna79 »

Tack!! Och grattis till dig oxå "frieda"!! Jo,visst 79:a här!

Det känns verkligen absolut betryggande att jag nu har BB att ta till och er förståss tillsammans med egen rutin och sunt förnuft!! Det här ska gå bra!!

Läste i BB att om man har samlag några dagar innan ägglossning blir det flicka och om man har det när ägget är där så blir det pojk, typ. :roll: Men det beror väl inte bara på det? Är dågra flickoret inte så att vissa män har mer av pojk/flickspermier så att de tar överhanden liksom?? Känns ju inte som att vi får några flickor :?: Men man vet aldrig :) och det viktigaste är ju såklart att det blir friska barn :heart: :heart:
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Två stora, duktiga bröder som kan hjälpa dig med lilla bebin.
:D pssst, Jannika, tre stora, duktiga bröder kommer lilla bebin att ha :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jaha ja! :roll: Tre brorsor. kan det bli bättre? :D
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

sanna79 skrev: Läste i BB att om man har samlag några dagar innan ägglossning blir det flicka och om man har det när ägget är där så blir det pojk, typ. :roll: Men det beror väl inte bara på det? Är dågra flickoret inte så att vissa män har mer av pojk/flickspermier så att de tar överhanden liksom?? Känns ju inte som att vi får några flickor :?: Men man vet aldrig :) och det viktigaste är ju såklart att det blir friska barn :heart: :heart:
Jaha, då kan vi förvänta oss en pojk här då :lol: Den här blev ju till några dagar innan planerad mens som min trådrubrik avslöjar ;-) Spännande, spännande... Vi får väl se hur landet ligger :P Det skulle ju vara hemskt praktiskt, f.ö. för pojk-namnet är det vi är överens om jag och guben.

Sorry för trådkapningen :oops: :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Apropå hur det blir det ena eller andra könet...
Jag tycks ju ha lättare att få pojkar, men nu blev det ju en av varje senast.
Och de är ju tillverkade samtidigt :lol: Så man vet nog aldrig :wink:

De är tillverkade Ca 1 dag innan ägglossning, jag gissar att min lilla flick spermie, var lika ettrig i spermiestadiet, som hon är i dag :lol:
Så nog finns det variabler, även om jag tror att chansen till flickor är större ett par dagar innan ÄL.
Personligen skulle jag nog aldrig ha blivit gravid om jag följt den rekomendationen.

Kram :heart:
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Inlägg av sanna79 »

Okej då... vi får väl se, men när jag gick in på en sida där man kunde räkna ut när man lättast skulle bli gravid så stod det mellan tisd 15/7-lördag 19/7 och här blev det barn torsdag 17/7 :wink: så det lutar väl mest åt pojk då :) :) Men det är ju så att med pojkarna kommer ju faktiskt flickorna sen ändå.... nån gång i tonåren har vi väl tjejgäng här hemma :wink: :roll: Och vem vet.... kanske blir man farmor någon gång till ngon liten flicka :D

:heart: :heart:
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
sanna79
Inlägg: 152
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 21:08
Ort: växjö

Inlägg av sanna79 »

Hur ska jag klara av att ta hand om mina barn med dessa gravidhormoner :twisted: :twisted: Igår var en helt katastrofal dag med alldeles för mycket skrik oh bråk. :cry: Idag gick det mycket bättre (efter att ha läst på i BB hela kvällen om hur man bäst handskas med trotsbarn) fram till läggningen!! Då spårade det ur här hemma.... Noah har börjat skrika helt bessiningslöst när han vill få mig arg :?: Han skriker och springer runt. Och det svartnar nästan för mina ögon av ilska, vet inte vad jag ska ta mig till. Idag lyfte jag in han på toaletten så fick han stanna där tills han slutat. Sen att detta då var när jag skulle lägga Malte, som sen ska klättra ur sängen minst 3 gnger Och när dessutom Leo hade skrikit i en halvtimme vid läggningen, gjorde inte det hela bättre. Fullständig kaos och jag var alldeles för arg för att kunna reda ut allt på ett bra sätt :cry: Sen när jag lagt alla så satt jag i hallen och grät en lång stund :roll: BLÄ, måste det vara så här jobbigt att vara gravid :!:

Hur ska jag kunna hålla mig lugn och stabil HELA dagen? Just nu kämpar jag mig igenom hela dagen, är lugn fast jag ibland vill kasta något hårt i väggen :oops: Men på eftermiddagen är det så svårt!! Särskilt nu när Malte fullständigt vägrar sova efter lunch (roar sig med att klättra ur/lyta tillbaks i 1,5 timme istället :roll: ) Så är han sååå övertrött på eftermiddagen och går knappt få kontakt med ibland.... Och Noah hänger liksom på lillebror och blir tramsig, barnslig, skrikig...... Detta med skriket har för den delen blivit en riktig trots-grej.... För jag har så svårt att hålla mig lugn. Jag börjar skrika själv :oops: oxå är det igång... Han vet att jag blir ursinnig så han gör det och tittar på mig, sen springer han iväg och skrattar och skriker på samma gång. Ska jag bara ignorera honom? Eller vad? Brukar ju låta han gå in på rummet och skrika, men då brukar han fortsätta när han kommer ut?? Detta kan ju då oftast vara, när lillebror ska sov tex eller när jag är upptagen tex med telefonen eller annat.

Förlåt, inser nu att jag skulle skrivit detta inlägg på klagomuren eller barnafostran istället :oops: Men det började ju liksom att handla om mina gravidhormoner.... sen hoppade bara fingrarna vidare här.... behövde tömma ur mig lite.... har varit själv hemma med barnen i flera dagar, och inte kunnat prata av mig riktigt.... tack för att ni finns :heart:
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"