Vår fyra!!!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
siri
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 11 jan 2007, 13:59
Ort: Växjö

Vår fyra!!!

Inlägg av siri »

Vi ska få en fyra! :D

Syskonen kommer att vara fem, fyra och knappt två år när grodan kommer till världen. Om allt får gå bra.

Är det ngn mer här som har eller ska få en sån tät kvartett? Jag blir jätteglad för tips och erfarenheter och tankar.

Kram
S.
fyra älskade ungar
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Stort grattis till liten i magen!

Hoppas allt går bra :heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Grattis :lol: Vilken gåva för er alla =D>

Jag hade en fyraåring, en treåring och en tvååring när bebisen kom, och vilken lycka :!: :lol: :!:

Läs gärna i Barnaboken om annekteringen - den är så otroligt viktig och gör verkligen all skillnad (Syskon-blocket :wink: )

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Stort grattis till den kommande familjemedlemmen. Härligt med ytterligare ett syskon i skaran.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Grattis!

Vilken glädje!

:heart: :D

/Fjällmor
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Grattis, vilken gåva :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Vad roligt!!
Grattis!! :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Stort och innerligt GRATTIS till graviditeten :heart:

Kram från Nancy
vanna
Inlägg: 207
Blev medlem: fre 08 apr 2005, 17:57

Inlägg av vanna »

Åh, en fyra! Så alldeles underbart! :D

Måste erkänna att jag blir lite sugen när jag läser sånt...
AnnaH
Inlägg: 82
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:47

Inlägg av AnnaH »

:D Stort grattis till den lilla fyran!

När vi fick vår lillkille för snart ett år sedan var våra tre tjejer 5 1/2, 3 1/2 och knappt två år :heart: ! Tiden sedan dess har gått alldeles för fort, det är ju redan en stor kille som knatar omkring här hemma!

Jag kan bara säga att ju fler desto roligare! Tjejerna underhåller ju varandra och tar väl hand om sin lillebror (ibland nästan för mycket :wink: ). Detta första år har jag varit hemma på heltid och pappa har jobbat halvtid. Det har varit fantastiskt att ha mycket tid tillsammans, så vi är verkligen glada för att vi gjort den prioriteringen.

Tack vare våra (i vissa ögon rigorösa :shock: :roll: ) rutiner så fungerar vardagen utan större gnissel. Det sovs och äts på bestämda tider. Hela syskonskaran sover i samma lilla barnkammare, där det med nöd och näppe går in en våningssäng och två spjälsängar (finns det hjärterum... :heart: ). Alla lägger sig samtidigt på kvällen och stiger upp samma tid om morgonen och det är inget som helst konstigt med det.

Anna Wahlgren nämner ju vikten av annektering här ovan, och jag bara måste berätta om när syskonskaran skulle hälsa sin lillebror välkommen. Minsta storasyster (som då var 1 år och 10 månader gammal) fick börja och ville så klart ha lillebror i famnen. Där satt hon sedan i över en timme! Alldeles tyst och djupt koncenterad höll hon honom fint och stadigt. Och de två andra storasystrarna lät henne hålla den lilla bebisen, precis så länge som hon önskade medan de snällt väntade på sin tur. Och bebisen snusade och sov. Jag behöver väl inte tala om att hjärtat svämmade över alla breddar :heart: .

:D Så än en gång: GRATTIS till det nya lilla livet :heart: ! Jag önskar dig och familjen all lycka!
Kram Anna
Mamma till tre härliga tjejer och en go liten kille
November 2001 :heart: Januari 2004 :heart: Augusti 2005 :heart: Juli 2007 :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jättegrattis till bebis nummer fyra :!: Vilken lycka :heart:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Mina varmaste gratulationer! :heart:

Jag hade en femåring, en nästan fyraåring och en nästan tvååring när vår fyra behagade titta ut. Låter nästan som din blivande kvartett, eller hur?

BARA roligt! Vår minsta prinsessa är en avgudad lillasyster som får hänga med på allt de stora gör. Just nu har hon börjat ta stegkombinationer om tre-fyra steg. Lyckan är total! :lol: Hon saluterar sig själv genom att höja armarna över huvudet och trumpeta glädjetjut på mycket hög volym ivrigt påhejad av tre imponerade storasyskon. Humor. Jag gissar att hennes självkänsla kommer att vara god framöver med den uppbackningen. :lol:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"