GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Inlägg av ÅsaB »

Marken svajar under våra fötter – GlennMelody är tillbaka! :D I ny version. Så här i digitala tider får vi ju säga GlennMelody 2.0. (Vad betyder GlennMelody egentligen??? – Se nedan.)

Inte hade vi väl kunnat tro att det skulle ta skruv så fort! Chockartat är det, det är det minsta man kan säga. Ett vår- eller sommarbarn hade vi tänkt, men det blir ju sällan så som man har tänkt. Nu blir det ett novemberbarn. Ännu tidigare än vad jag från början räknat ut, efter som jag var hela FYRA veckor längre gången än jag trodde! Jag visst ju att jag var i ungefär nionde veckan. Jag fick ju mens och sedan ägglossning, så tog det skruv direkt och japp, där är vi nu.

Men det var ju inte så! Det tog ju skruv en hel hoper veckor tidigare, men jag fick en blödning. Livmodern behövde inte all den där slemhinnan, så den gjorde sig helt enkelt av med den. Och lurade mig big time! Så idag, hos barnmorskan, fick jag se ett imponerande stort barn på ultraljudet. ”Jösses” tänkte jag. ”Ser det så barnlikt ut redan nu???”. Efter en noggrann mätning visar det sig att jag är i vecka 13+2! :shock: Första trimestern har gått innan jag ens hunnit tänka tanken!

Vi är glada. Glada, stressade och rädda. Tänk att det kanske blir en till! Tänk att vi verkligen skall bli en familj! Tänk att jag skall få en chans att standarmodella! Men samtidigt – vad säger de på jobbet? Jag har ju provanställning!!! Vi måste flytta – men när skall vi hinna renovera det vi har? Vart skall vi ta vägen? Tänk om KUB/NUPPen visar något? :? Tänk om något är fel? Är jag dum som ens vill det här? Borde vi adoptera istället?

Jag får faktiskt lite skuldkänslor gentemot det barn jag redan har! Hela världen är hans. Hans föräldrar gör vågen bara han säger pip. Vi skrattar, busar, fokuserar… Samtidigt har en mycket klok kvinna sagt att barn skall befinna sig i händelsernas centrum, inte VARA händelsernas centrum. Och det är nyttigt att få syskon. Och roligt. Skrämmande för hela familjen och svindlande. Jag vet ju att det är det största jag kan ge min son – ett syskon. Oj, som både min man och jag älskat våra syskon! Vi vill ju inget hellre än att ge honom det vi fick. Vänner för livet. Men det blir lite tufft för honom, åtminstone under en övergång.

Men visst är vi glada. Vi kan ju! Efter den långa startsträckan innan Waldemar tog skruv så var jag tveksam på om det ens skulle gå. Det ÄR ju svårare ju äldre man blir. Och purung är jag ju inte längre. Nu skall vi fixa KUB-testet för att se om det ser ok ut. UL på torsdag (i sista minuten!) och så får jag vänta några dagar mer resultatet från blodprovet. Jag håller tummarna så att jag blir alldeles blå!


Förresten – vad sjutton betyder egentligen GlennMelody??? Jo, när vi lekte med namn till vår ofödde Waldemar började vi tramsa. Bor man i Göteborg skojar man lätt med namn på göteborgska. Och då skojar man nog ofta med namnet Glenn. Det gjorde i alla fall vi. Så Glenn blev snabbt ”arbetsnamn”. (Lite ironiskt sedan man faktiskt blivit granne med Glenn Hysén!) Sedan kom vi in på försvenskning av utländska namn och Melody på göteborgska blev så himla roligt. ”Mällådy”… Och innan vi visste ordet av, så klistrade vi ihop namnen och varför överge ett vinnande koncept? Så länge leve GlennMelody – välkommen!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Men oj så roligt!
STORT grattis! Det är mycket att smälta! Man landar till slut. Oron finns där och gnager men jag tycker den blir mildare och mildare. Det är så mycket som man inte kan påverka, men som tar så mycket av ens tanke, tid och energi. Svårt att påverka sin egen tanke alltid.

Meeeen GRATTIS än en gång!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nämmmmmen! :shock: :lol:

TOKGRATTIS \:D/ till GlennMelody 2.0 :!:

:heart: :heart: :heart:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D :wink:

Grattis igen!

Tufft att du redan är i v 13 :shock:!! Då får vi fixa en dejt nudå, så att du får tillbaka dina mammakläder! Och så ni får se vårt underverk. Han ligger och vilar sig lite på filten efter en stunds träning av nacken :heart:.

När ni ändå ska flytta - jag rekommenderar Majorna. Jag är glad VARENDA dag att vi bor där vi bor. Gården, myset, småaffärerna.

Vi hörs!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D GRATTIS :D

Tänk att goWalle ska få ett syskon :heart: och november är en härlig månad att få barn :wink:

Försök att inte oroa dig för mycket, tänk vad skönt att du slapp de första 12 veckornas oro :!:

Varma grattiskramar från Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Flirt-Walle ska bli storebror! Himlans mysigt!
Varmt grattis!
Kram kattklo
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

2.0... INTE illa!
GRATTIS!
Nästan så att jag blir avundsjuk på Walle å Veras vägnar...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Vad roligt - grattis. :D Och bara 13 veckor sådär. Säger som de andra - oron lägger sig med tiden. Jag höll på att trilla baklänges när nr3 var ett faktum, trots att det var planerat. Trebarnsmor - moi :?: :shock:

Lycka till :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

GRATTIS Åsa!!! Vad roligt! Tänk ska Walle :heart: bli storebror, den charmören :D I november är det sååå skönt att föda barn, man kan med gott samvete kura och mysa i höstmörkret och sedan är de små juvelerna krypbarn lagom till våren/sommaren. Har en novemberjuvel här hemma :wink:

Hoppas att alla prover går bra och att du får må bra.

Pussa charmören från hans beundrarinna :wink:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad glad jag blir för er skull, så spännande att Walle (den lilla sötnosen) ska bli storebror. Det är häftigt på många plan kan jag lova.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Tack tack och tack! Ni är så söta alla! :heart: Många kramar blir det för Walle - som faktiskt ÄR världens goaste kille! :D

Chocken lade sig lite igår, men det blir läskigt att berätta på jobbet. Vi har det tufft och det blir inte kul att berätta att man inte skall vara med. Samtidigt fick jag beröm igår :oops: , så jag vet att de vill ha mig kvar. Det som är skönt med att plötsligt vara i vecka 14 är att jag kan berätta på jobbet redan nästa vecka, bara jag vet att det inte ser jätteknasigt ut. Puh. Lika bra att få det gjort.

Annars mår jag bra. Illamåendet är inte så farligt och kanske på väg bort. Suget i magen är det värsta, det släpper ju aldrig! Jag äter ihjäl mig!

Jag ser fram emot en liten novemberunge. Får bilder i huvudet av en familjejul där det bara kryllar av paket och ungar! Helt klart blir det Göteborgsjul i år! Mysigt! (Här strålar våren och syrénerna börjar blomma och jag skriver om jul... :shock: ).
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Stort Grattis från Nancy :heart:

Försök att inte bekymra dig för hur storebrors värld kommer att bli. Den kommer aldrig att bli densamma som innan men den kommer att innehålla erfarenheter och känslor som han aldrig annars fått uppleva.

:heart:
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Åh, Åsa och Walle! Mitt och Rufus "tvillingpar"! :) Rufus är jätteavis på Walle, men han får vänta lite till (tills jag är helt frisk från sköldkörteltrasslet) innan han får bli storebror. Men jag kan inte neka till att jag blir mer sugen när jag får veta att ni är på gång... :D :shock: :D

Kramar och alla lyckönskningar!
/Ewa å Ruffe
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Novemberungar är ena trevliga sällar. Vet du, ÅsaB, att jag fick mig en tankeställare. Jag hade en konstig mens och kan inte dricka kaffe... Önsketänkande kanske, vad vet jag...? Är det vanligt tro... :-k
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Åh, TorpSara, det är få gånger jag känner att jag vill hålla tummarna extra, extra hårt! Nu hoppas jag att dina aningar stämmer, och jag kommer att tänka på dig ungefär 50 gånger i timmen :D !
*håller tummarna HÅRT*

:heart: :heart: :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"