GlennMelody is alive! (förhoppningsvis)

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag visste nästan inte att jag kunde vara en sådan "superbitch" som jag var igår! :shock: :evil:

Ryggen ville inte mer i lördags. Jag satt vid datorn och jobbade (har massor med dv-filmer som måste köras över - vi MÅSTE ha lediga band snart!) och då sade det stopp. Öm, trött, stel, ond, spänd... Humöret blev i samma kategori och när sonen sedan i söndags inte kunde sova långlur som planerat och istället blev en hypad testare, då förvandlades jag till något oigenkännligt.

Som grädde på moset har mina glasögon gått mitt itu, så jag sitter nu med för svaga brillor, som gör att jag ser ut som en tv-hallåa.

Men det är sista veckan på jobbet. Tack och lov! För jag är LESS, LESS och åter LESS!!!

Men det är full rulle i magen! :wink:

Den blivande storebrollan fattar noll, men är mycket fascinerad av magen. Jag försöker prata lite bebis, men vet inte om något går in. Han är rätt cool och visar inte särskilt mycket svartsjuketendenser mot andra barn. På dagis är de imponerade. Jag var där och jobbade (kooperativ) i förra veckan en dag och Walle var hur lugn som helst. De flesta barnen blir som plåster när föräldrarna har sk medverkan, men icke min kille (som ändå är jättemammig). Jag fick sitta med gråtande ungar i knäet, utan problem. Bådar gott! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hopp! :D

Ja ibland kan det bli lite för mycket... känner igen det där att man plötsligt för vandlas till nåt obeskrivligt. :shock: Tur att det inte alltid är så.

Skönt för dej att få lite ledigt snart nu då, kan behövas innan dagen D. :D

Snart är det din tur att "snosa" bebis... :D :heart:

By the way... Fem flickor och sex pojkar har vi lyckats med... :lol:

Massor med styrkekramar till dej och till storebror som verkar vara en sån cool kille... 8) :D

Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Jag tycker absolut att vi skall starta en kackeltråd för barn födda höst/vinter 08, precis som emma80 föreslår! Nu har vi ju följts åt så länge och det finns väl ingen anledning att sluta nu? Det är ju nu (eller snart!) som det börjar!

Är lite avis för att ni får snusa redan! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Åsa!

Nu börjar det närma sig för oss :lol: känns galet tycker jag!

Å usch vad jobbigt det är när man blir helt galen! Jag hade en incident när vi väntade Arvid, som har kommit att bli en klassiker. Jag kastade ett pitabröd med sallad i på min make och brände handen i skallen på honom påväg ut ur rummet :shock: :shock: :shock: sen satte jag mig och storgrät. Som tur var hade mannen väldigt mycket förståelse för händelsen (han hade ju visserligen trimmat mig lite för att bli arg, men vem förtjänar en sådan behandling :shock: ) så idag skrattar vi åt det.

Skall Walle vara hemma nu när du blir det också? Hur som helst hoppas jag att ni hinner gosa lite i familjen innan bebisen kommer. Det är skönt att få landa i lite mysrytm först :D

Har ni några gissningar om könet? Namn? Hur har det gått med SF-måttet?

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Ja ja ja! Kackeltråd! :lol: :cry:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

mäh? gråtmin! inte meningen :lol: 8)
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Japp japp. Absolut en kackeltråd. Jag startar upp en ikväll... (om ingen annan hinner före).

Tänkte börja med att berätta lite om när Älvprinsen föddes, kanske :?: :?:

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Låter super, Mari! Så kan alla fylla på efter hand och kackla vidare :lol: lite trådkapning från Åsa då, men hur gammal är din älsta? Hade varit kul att höra lite om din stora familj i kackeltråden :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Ni får gärna kapa min tråd för att pumpa Mari på info om hennes stora familj: Få är så nyfikna på den som jag! :wink:

Walle skall gå på dagis även när jag är hemma, men kortare dagar och bara tre dagar. Så hinner jag slappa lite och pyssla med lite av varje och samtidigt får vi massor av härlig tid tillsammans. Jag hoppas att få gå tiden ut, för då har jag hela sex dagar med massor av egen-timmar! Men jag älskar också mina Walle-timmar, så det känns väldigt bra.

Kön - ja, du... Ett tag var jag så vansinnigt mycket inne på en tjej, men nu vet jag inte. Kanske har jag lite mer tjej-känning, men jag längtar inte mer efter en flicka än en pojke. Jag längtar efter ett syskon till Waldemar!

Namn har varit svårt. Arvid har vi haft med på listan, men nu lutar det åt Wilhelm, Viktor, Carl eller Gustav. Klassiskt. Carl är viktigt, för det är pappas andranamn, så oavsett tilltalsnamn så kommer Carl att finnas med i namnraden.
Flicknamn är svårare. Agnes är poppis och så har vi ett hemligt alternativ som jag har "hittat" på. Berättar senare om det blir en pojke. Det finns någon som inte får se det, därav hemlighetsmakeriet. Elsa är också poppis och mormors favvo-namn, men vi tycker att det är lite för vanligt. Bara för ett par veckor sedan fick Walle en syssling med det namnet.

Vi gjorde ju UL förra veckan och allt ser bra ut. Min mage är fortfarande inte så stor, men kotten ligger nog långt inne. Ingen i vår familj har någonsin haft någon jättemage och jag är inget undantag. Jag har en mindre mage än med Walle, men det handlar inte om särskilt mycket.

Idag har jag varit en VÄRDELÖS arbetskraft! :D Har surfat på gratis ljud, till filmerna som jag håller på att redigera nu. Måste ju ha lite lediga DV-band inför syskonets ankomst och dessutom är det ju skönt att klippa klart filmen om förra årets jul. Det är ju snart dags igen!! :D

Ser fram emot en tråd om våra knytt på Kackel!!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
kattklo

Inlägg av kattklo »

Haaaaaaaallåååååååååååååååååååååååååååå!!!!! :D

Var är du?
Vad gör du?
Föder du?

Kraaaaam katten
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hon syr ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jahaaaa!
Såklart. :D
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Nej, kära vänner. Här föds inga barn! :D Vilket verkligen inte gör mig något, för jag njuter så hemskt av att vara ledig och hemma. Har ägnat veckan åt allt möjligt mysigt och hoppas att kunna göra det nästa vecka också.

Ärligt talat fattar jag inte att jag skall få barn igen... Visst, magen är stor (senaste UL sade 3,2 kg), det håller igång där inne och jag har hunnit få hem babyskyddet och köpa en extra flaska och sånt. Men kan man alls fatta förrän man faktiskt har livet i sina armar? Eller kanske under förlossningen? Just nu kan jag omöjligt förstå att det skall komma in ett nytt liv i vår familj, som också skall få lika mycket kärlek som min lille Waldemar. Ofattbart. :shock:

Annars lunkar livet på bra. Fast folk stirrar konstigt på mig när de hör att jag har en vecka till BF-datum. Magen är inte särskilt stor och livet där inne ligger som en kringla på sidan (fast huvudet är fixerat) och gör att det är omöjligt att mäta. Därav extra UL igen. Men någonstans där inne ligger ändå en skruttis på 3,2 imponerande kilon!
Jag misstänker att jag har nästa vecka också innan något händer, men jag kan ju ha precis hur fel som helst. Vi får väl se, helt enkelt!

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hahaha - ja, det är helt sant. Symaskinen har gått väldigt varm i veckan! :wink: Nästa vecka kanske datorn kan få jobba lika mycket???
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Åsa!

Hur har du det såhär dagarna innan BF :?: Har du några känningar :?: Gick du över tiden med Walle :?: Vad tror du, pojke eller flicka :?:

Springer bara förbi och spottar in några frågor alltså :lol: 8)

Hoppas allt är fint,

Kram :heart:
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"