Mysigt sova samma jum, mamma!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Ninapn

Mysigt sova samma jum, mamma!

Inlägg av Ninapn »

Lite nervös var jag allt i förrgår, när brorsorna skulle dela rumm för första gången. Hela dagen pratade jag med storebror (2,5 år) om hur MYSIGT det skulle bli att bo tillsammans, vi hjälptes åt att möblera om, måla lillebrors och storebrors namn på väggen och fixade och fejade hela dagen. Jag sa flera gånger, liksom i förbigående, att "det är viktigt bara att inte väcka varandra..".

Klockan fem på morgonen vaknar så lillebror sin vana trogen och tjuter i högan sky! Jag går som på nålar efter upplysningsramsan. Tjutet stiger och dalar några gånger, och det tar sina duktiga 10 minuter innan han somnar om. Inte ett pip från storebror! "Han måste verkligen sova tungt" tänker jag.

Nästa morgon vid väckningen säger storebror: "Mamma, Fabbe vaka ätte-tidigt!!! Ek och ek och ek!!! (skrek och skrek och skrek :D ) . Ingen faja mamma. Somna sen, natti såsott! (Nattinatti, sov så gott)! :D :heart: :heart: :heart:
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
beccisen

Inlägg av beccisen »

Lilla älsklingen :heart:

Han vet att på natten sover man :D
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Ewa

Inlägg av Ewa »

Sötnosar :lol: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

:heart: :lol: :heart:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag smälter. Gud så rart. Blev du inte helt rörd? :wink:
Ninapn

Inlägg av Ninapn »

Jag blev jätterörd, helt varm i hjärtat :heart:

Det var också en bra påminnelse om hur ofta man själv går och oroar sig för och skjuter på att ta tag i och förändra saker och ting, bara för att sedan upptäcka att de små klarar det som en dans :D
Mamma till två ljuvliga pojkar födda sep 2005, resp juni 2007
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Å! :heart: Vilken underbaring! Jag som haft nöjet att träffa din goding live, har ju koll på att han lika gudasöt som han verkar! Man blir helt varm i hjärtat ju! :D
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"