Från sorg till barnaväntan. Nu börjar resan!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Gäst

Inlägg av Gäst »

Galet vad jag inte hänger med!!! Det är ju dags ju! :shock: :D

Skickar massa lycka-till-kramar! :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Slött av dig, Tinis :wink: :lol: :lol: 8)

Idag har allt varit kaos. Jag har varit TRÖTT efter en hel kväll/natt med värkar. Men de avtog. Gråtit hela dagen. Helt slut, irriterad på allt och alla och känt mig som världens sämsta mamma. FY! Dessa grav-hormoner. När jag är nere, blir ju Arvid det med. Så dagen har INTE varit till belåtenhet. Kände mig helt värdelös när jag inte hanterat hans trotsande som jag borde :roll: :cry: Nåja, i morgon är en ny dag :D då skall vi baka pepparkaor, gå till posten och hämta ett paket med julgardiner som jag köpt och göra god fredagsmat :heart:

Varför hör ALLA av sig HELA tiden och frågar varför inte bebisen kommit?! Folk verkar verkligen PUCKO ](*,) människor man inte umgås med i vanliga fall är på som iglar. Tycker det är lite oförskämt faktiskt.

Men någon bebis tror jag inte det blir utan fajt. Han kommer nog inte komma av sig själv, det är jag rätt säker på. Det stressar mig inte. Men jag har bestämt att han kommer den 12:e. Då ha jag nog varit på överburenhetskontroll- 42+0 den dagen. Och då är det bra, då har jag väntat klart. Känner inte alls att jag mår speciellt dåligt eller tycker det är jobbigt, men jag måste nog ha bestämt ett datum för hur länge jag orkar. Då vänder jag upp och ner på förlossningen *EVIL* :twisted: :twisted: så behöve jag inte fundera så mycket, kan planera och greja. Mycket bättre :lol:

Jag måste väl tillägga på slutet att jag inte lider :lol: :lol: 8) på något sätt. Är bara trött på att folk inte tänker (hade jag varit sjukt trött på den här graviditeten hade jag nog exploderat på alla dumma frågor :roll: :twisted: ) och har väl haft en dålig dag. I morn blir bättre! :lol:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Anna :heart: vilka flashbacks jag får till förra hösten, då var jag i din situation. Gick över och i v 41+6 föddes Lilly med lite hjälp på farten. Då hade jag varit på hinnsvepning två gånger och använt alla "sätta fart på födseln tips" som finns :lol: :lol: Jag blev också såååå trött på alla samtal och till slut svarade jag bara att : ut kommer h*n förr eller senare, DET är jag säker på :wink:

Lägg den jobbiga dagen bakom dig och hoppas att du får sova lite mer inatt.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Tack Elle för dina fina ord :heart: sa faktiskt till en vännina i går, som tjatat en massa. Hon blev sur. Men jag bryr mig inte, tycke att folk kan ha lite förståelse. Andra vekar mer stressade över när bebisen kommer, än vad jag är :lol:

Bf+9 *gör vågen* :lol:

Idag skall vi på jätteloppis, baka pepparkakor, handla något gott till kvällen (lat fru som beställde kinamat i går 8) )

Först lite tekakor och mys med familjen :D

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

stor kraaaam från en som är van att gå över...

Jannika och jag har pratat om de sega hinnornas systerskap så du är i gott sällskap

8) :heart:

:wink:

/Fjällmor
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Ja, Gudars, fjällmor. Här kan vi också tala om sega hinnor.

BF+10 :shock: massa förvärkar, drar och sliter i ligamenten, drar som bara den i vaderna. Börjar känna mig allmänt otymplig. Har en jättesvullen körtel i armhålan som värker :roll:

Men skam den som ger sig :lol:
Det är lite lustigt när man går över, barnafödandet känns liksom mer och mer avlägset?! :lol: Knasigt!

Hoppas ni har en fin andra advent! :heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Precis så kände jag också, som om det aldrig skulle komma någon bebis :shock: När är nästa koll hos BM?

Ha en mysig 2:a advent :santa:
Kramar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Ja, det finns väl inga ungar som blir kvar :shock: eller?! 8) :lol:

Jag hade tid hos BM i torsdag men det var den dagen då allt var kaos. Trodde själv det var på fredagen :shock: så när jag kollade på kvällen upptäckte jag att jag missat den. Försökt få tag på min barnmorska i fredags men verkar svårt :roll: hoppas få en tid i morgon eller så.

Precis sovit två timmar på soffan :shock: får sådana där tröttattacker när jag verkligen inte kan vara vaken. Men nu skall jag förbereda fika. I eftermiddag kommer min pappa med fru och skall gratulera Daniel som har födelsedag på tisdag (min syster har för övrigt födelsedag på torsdag så man undrar ju om lille kakan får en egen dag?! :wink: :shock: )

:heart:


Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

BF+11 *sjunger* :lol: 8) :shock:

I går fick jag frossa, blev jättedarrig, illamående och värkar var 10:e minut. Höll i sig från ca 19 till 23. Då var bebisen dessutom jätteaktiv samtidigt?! Han är ju alltid så stillsam annars. Sen lugnade allt sig. KUL?! Hoppas jag får en BM-tid idag, missade ju min i torsdags!

/går å gör en plan för hur jag skall hålla mig vaken den här förmiddagen :shock:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Ja du alla ungar kommer ju ut förr eller senart, men kakan blir nog senare :lol: :lol:

Klart att du ska komma till BM idag. Kanske hon kan göra en hinnsvepning?

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Sara76
Inlägg: 202
Blev medlem: tis 27 maj 2008, 08:55
Ort: Åkrarna

Inlägg av Sara76 »

Vet precis vad du menar med att förlossningen bara känns allt mer avlägsen! Men tro mig, det är bara som det känns :lol:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Bm-besöket blir idag istället. Klockan 16 med hinnsvepning, Yeey! Nu skall vi bråka lite med honom :lol: 8) :wink:

Att det bara är frågan om dagar nu är verkligen svårt att förstå! :shock: På BF kändes det så nära! Men snart kommer han :heart:


Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blivandemamma skrev:Men snart kommer han :heart:
Ja, snart är han här :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Åh vad myyyysigt, snart får du snusa på honom :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Jahapp. Kändes ju ingenting. Tyckte det gjorde jätteont när jag väntade Arvid, att göra hinnsvepning men nu kändes det nada. BM sa att det kan ju vara för att jag är omföderska... :roll:

Var ju öppen 2 cm förra gången vid den här tiden och inte mycket kvar av tappen. Men nu var det stängt men vääääldigt mjukt...

Lite less faktiskt. Hade hoppats på mer av den här undersökningen :roll:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"